• Bei Bei

Ska donera ägg. Hur mådde ni som gjort det?

Jag ska donera ägg om ett tag och funderar på hur det ska bli så klart.
    Ni som donerat ägg, hur mådde ni av hormonerna och hur gick äggplocket? Hur mådde ni efteråt och vad skrev ni i brevet till ett ev barn?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ska donera ägg. Hur mådde ni som gjort det?
  • Nina82

Hej! Kul att du ska donera ägg!
    Jag kände inte av hormonerna alls, förutom att jag var lite svullen i magen de sista dagarna innan äggplock.
    Själva äggplocket var såklart lite nervöst innan, var orolig för att det skulle göra ont, men jag blev helt snurrig av morfinet så jag kände inte så mycket.
    Efteråt fick jag sova ett par timmar och fick sen frukost innan jag åkte hem. Då kände jag inte av någonting. Lite som mensvärk någon dag efteråt men inte farligt. Skrev i brevet om hur min familj ser ut, vad jag tycker om att göra, lite kort om vad jag gjort hittills i livet :)
    Lycka till!!

• Bei Bei

Tack för ditt svar Nina.
    Jag har opererats flera gånger och då fått morfin och mått väldigt illa (kräkts) hoppas att det är mindre dos så jag slipper få den reaktionen, för det var inte kul att kräkas non stop ett dygn. (kunde inte prata och personalen tolkade mina kräkningar som att jag hade våldsamt ont och höjde morfinet...)

Känns lite pirrigt, men spännande. Helt fantastiskt vad man kan göra med människokroppen!

• Nina82

Usch då, hoppas du som sagt inte får samma reaktion den här gången!! Men du kan ju fråga hur stor dosen är och berätta hur du mådde av morfinet tidigare så kanske de kan ändra dosen eller har nåt annat alternativ? Hör av dig om du undrar något mer :) lycka till!!

• Redan47

VAd gör att de inte väljer att ryggmärgsbedöva? Det är ju lindrigare, något msn gjorde på mig två ggr . En gång gyn ingrepp, andra en knä koll. JAg har svårt att bli nykter även med ryggmärg men går mkt fortare... Tacksam för er som väljer att ge annan kvinna möjlighet till barn!

• ingeborg34

jag mådde inte dåligt av hormonerna, själva äggplocket var helt ok och under dygnet efteråt hade jag lite molvärk=inga större bekymmer på det hela taget. Morfinet var en mycket trevlig upplevelse... , jag får nog akta mig för att få det för ofta... Ibrevet skrev jag om hur jag är som person, lite om mina barn och om varför jag valt att donera. Samt skickade m ett par bilder på mig som barn och som vuxen.

Svar på tråden Ska donera ägg. Hur mådde ni som gjort det?