• Ett litet mirakel

känns som jag gjort 100 situps! sammandragningar?

Jag är gravid med andra barnet i v 29. O har sedan kanske v 24 nånstans haft som värk/ömhet på och i magen. I området runt naveln ungefär. Svidande/brännande känsla.

Känns som jag gjort 100 situps eller som man stannar o håller i högsta läget i en situps. Jättesvårt att förklara, men det gör grymt ont om jag inte vilar. Vilar jag inte så kan jag knappt gå tillslöt för det gör så jäkla ont! Känns som magen ska spricka!

Kommer när jag anstränger mig eller har stått upp länge utan att sitta. Jobbar i butik o kan INTE sitta ner nån gång under dagen.

Har trott att det kanske är bebis som trycker eller liksom trycks framåt ut mot huden när jag har stått upp så länge så huden liksom töjs. Men jag vet inte. Det går ju över när jag sätter mig o vilar. Tycker ju magen är hård jämnt så det där är svårt att urskilja.

Kan det vara sammandragningar?

• Svar på tråden känns som jag gjort 100 situps! sammandragningar?
  • linneamedo

Det där låter som sammandragningar. Jag tyckte det kändes som kramp i magen, att muskeln drog ihop sej lixom, och det blev rätt ansträngt att andas. Gick över efter typ 30 sekunder!

• Ett litet mirakel

Tack för svar! Hade aldrig såhär med sonen!

Tycker dock det är svårt att säga hur länge det håller på. Har konstant hela eftermiddagen tills jag slutar jobbet o kommer hem o sätter mig ner. Går runt o håller i magen det sista för det för så ont... :(

• linneamedo

Jag tror att du borde bli sjukskriven ifall sammandragningarna gör så ont. Ring din bm!

• Ett litet mirakel

Jag kan ju inte känns det typiska som man läser: att det drar ihop sig o sen håller i 30 sekunder o sen släpper. Jag har konstant ont om jag har jobbat o jobbar 10-19. Vid 14-15 tiden brukar det börja o sen senare så gör det Jätteont i huden, precis under huden liksom. Ön över framsidan på magen... Jätte svårt att förklara. Men bränner liksom. Gör ont att ta på magen.

• Ayah

Mina sammandragningar var precis som det du beskriver. De blev intensivare tre dagar innan min förlossning .

• Ett litet mirakel

Ja jag har tid på fredag så får fråga då! Tror det kanske "bara" är bebis som växer sjukt mycket nu o trycker på!

Svar på tråden känns som jag gjort 100 situps! sammandragningar?