• Anonym (malin)

beskedet kom som ja hade väntat mig

ligger i vårdnadstvist med mina pojkars pappa, i fredags förra veckan var det dags för tingsrättsförhandling pga han tog barnen ifrån mig fast beslut på varann vecka.
    men denna gång fick han igen om allt han ville att ja inte skulle få träffa min pojkar uatn övervakare, grejen e att jag flyttade ifrån han för att han slog mig och barnnen men soc tycker att pojkarna ska ha sin pappa å han gör inget fel för att han inte blev fälld på rättegången.
    sen kommer ja som gör allt för att pojkarna ska ha det bra å får detta slag i ansiktet.
    frågan e hur länge man orkar att kämpa för sina barn, hur jag än gör eller försöker att dom ska få hjälp så får jag ett nej.
    sen sitter mitt ex å ljuger om allt för han har inget konkret att säga för han vet att ja pratar sanning, min advokat fattade inte heller hur tingsrätten kan gå på han sidan när soc skriver intyg att barnen var smutsiga m.m

pratade med en kompis som råkat ut för samma sak å han sa att det bästa e att börja supa för då kommer dom hem, men känner spontant att nä det vill ja verkligen inte göra tänker inte sjunka till mitt ex nivå.

jag fick någon snedtändning i söndags å packade hela deras rum inte för ja mår bättre men just nu känns det bra att ja slipper å se deras saker.

Hur överlever man detta, hur länge till orkar man ??

• Svar på tråden beskedet kom som ja hade väntat mig
  • Anonym (vet inte)

Jag har inget bra tips eller konkret förslag på vad du ska göra, vill bara skicka en stor kram till dig och hoppas att du hittar styrkan att fortsätta kämpa för dina pojkar! {#emotions_dlg.flower}

• caaroline

Jag skulle fortsätta kämpa in i de sista, jag skulle aldrig ge upp om det handlade om mitt barn. Hur jobbigt det än är så visar du bara hur mycket du älskar dom, och det tycker jag att du ska fortsätta med. Någongång bör ju detta ordna sig! Jag skickar många kramar och håller verkligen tummarna för dig. Ge inte upp, för barnens skull'

• Anonym (malin)

just nu känns allt blä, men de e som min bästa kompis säger du kommer snart på något nytt..
    kankse behöver lite tid å smälta allt innan ja går vidare å funderar ännu mera på hur ja ska göra.
    det jobbiga e att ja väntar barn med min nya sambo, var hos bm idag å bad å få träffa kurator då hade dom en som jobbat på familjerätten inan så har en tid hos henne på måndag så hon kanske kan ge mej lite tips å ider hur ja ska gå vidare

• Anonym (Been there...)

Fy fan... Fick en liknande dom i min vårdnastvist för ett par år sedan. Pappan fick ALL rätt och all makt över deras umgänge med mig trots att det var han som brast. I basalomsorgen men även på andra sätt. Allvarligt. Jag kände mig så fruktansvärt kränkt som mamma och medborgare. Dömd av hela samhället att jag inte var någon bra mamma. Det är skittufft, en livskris du går igenom nu- tror att det är viktigt att du tar hand om dig själv i det. INTE kräver en massa av dig själv.

• Anonym (?)
    Anonym (malin) skrev 2013-08-29 00:58:10 följande:
    just nu känns allt blä, men de e som min bästa kompis säger du kommer snart på något nytt..
    kankse behöver lite tid å smälta allt innan ja går vidare å funderar ännu mera på hur ja ska göra.
    det jobbiga e att ja väntar barn med min nya sambo, var hos bm idag å bad å få träffa kurator då hade dom en som jobbat på familjerätten inan så har en tid hos henne på måndag så hon kanske kan ge mej lite tips å ider hur ja ska gå vidare
    Det bästa du kan göra för dina barn är att du sköter dig, ditt liv och dina barn väl.
    Glöm allt vad festa heter! En mamma som sköter sig själv, sitt hem och sina barn blir inte av med de!

Se till att få ordning på ditt liv. Då kommer du säkert få barnen varannan vecka igen. Stäm honom i tingsrätten på varannan vecka annars.

Det ska mycket till för att en mamma ska bli så att säga fråntagen sina barn!
  • Anonym (nämndeman)
    Anonym (Been there...) skrev 2013-08-29 01:40:45 följande:
    Fy fan... Fick en liknande dom i min vårdnastvist för ett par år sedan. Pappan fick ALL rätt och all makt över deras umgänge med mig trots att det var han som brast. I basalomsorgen men även på andra sätt. Allvarligt. Jag kände mig så fruktansvärt kränkt som mamma och medborgare. Dömd av hela samhället att jag inte var någon bra mamma. Det är skittufft, en livskris du går igenom nu- tror att det är viktigt att du tar hand om dig själv i det. INTE kräver en massa av dig själv.

Det är alltså din bedömning att pappan är en dålig förälder? Varför kunde inte ordförande och nämndemännen se samma sak som dig, utan snarare att bristerna finns hos dig?
  • Anonym (oj)

oj, jag trodde det krävdes en hel del bevis för att få övervakat umgänge! 

• Anonym (malin)

deras pappa e duktig på att ljuga, ja stämde han pga han tog barnen.
    men han lyckades ändå, han har hela tiden sen ja anmälde han för misshandeln på mig att var psykisk sjuk, å skulle ha övervakare m.m han kan anmäla mig för allt möjligt fattar typ inte ens hur man kommer på allt.

När ja gick vidare med mitt liv å han såg att pojkarna mådde bra så var han tvungen å fortsätta å psyka barnen.
    stora pojken äter inte frukost inan han ska till skolan, minsta pojken har backat i utvecklingen, kommer med smutsiga kläder till soc å ingen reagerar.

stora pojken vill bo hos pappa han blir 7 år i höst, pratade med soc om de å vi kom fram till att det kankse e bäst att han får vara där han vill vara just. å minstingen han e 3 år han vill bara vara hos mig å min sambo.

men det gick verkligen inte, utan helt plötsligt så hade min sambo slagit pojkarna fast det inte e sant, känns som han kommer att fortsätta tills pojkarna förstår hur illa det är. Så tror han att han straffar mig men det e ju pojkarna som tar stryk av detta...

Så fort det har varit något som pojkarna har sagt eller ja känt mig osäker på så har ja alltid rådfrågat soc för att veta hur ja ska göra eftersom deras pappa e som han e. Men det hjälper uppenbarligen inte när man kommer till tingsrätten.

Å just att han påstår att ja blev en sämre mamma för att jag e förlovad och väntar barn med min sambo ja älskar ju mina pojkar lika mycket å vill inget hellre att att dom bor hos oss..

Min advokat kunde inte heller förstå hur tingsrätten gick på hans sida när han bara satt å ljög å det märktes på han hela tiden.

När min advokat sa saker så skämdes deras pappa så himla mycket, men uppenbarligen såg inte rådmannen det.

ska träffa en kurator på måndag som har jobbat på familjerätten innan så hon kankse kan hjälpa mig hur ja ska göra eller ge mej tips. 

• Anonym (blomman)
    Anonym (malin) skrev 2013-08-30 21:18:21 följande:
    deras pappa e duktig på att ljuga, ja stämde han pga han tog barnen.
    men han lyckades ändå, han har hela tiden sen ja anmälde han för misshandeln på mig att var psykisk sjuk, å skulle ha övervakare m.m han kan anmäla mig för allt möjligt fattar typ inte ens hur man kommer på allt.

När ja gick vidare med mitt liv å han såg att pojkarna mådde bra så var han tvungen å fortsätta å psyka barnen.
    stora pojken äter inte frukost inan han ska till skolan, minsta pojken har backat i utvecklingen, kommer med smutsiga kläder till soc å ingen reagerar.

stora pojken vill bo hos pappa han blir 7 år i höst, pratade med soc om de å vi kom fram till att det kankse e bäst att han får vara där han vill vara just. å minstingen han e 3 år han vill bara vara hos mig å min sambo.

men det gick verkligen inte, utan helt plötsligt så hade min sambo slagit pojkarna fast det inte e sant, känns som han kommer att fortsätta tills pojkarna förstår hur illa det är. Så tror han att han straffar mig men det e ju pojkarna som tar stryk av detta...

Så fort det har varit något som pojkarna har sagt eller ja känt mig osäker på så har ja alltid rådfrågat soc för att veta hur ja ska göra eftersom deras pappa e som han e. Men det hjälper uppenbarligen inte när man kommer till tingsrätten.

Å just att han påstår att ja blev en sämre mamma för att jag e förlovad och väntar barn med min sambo ja älskar ju mina pojkar lika mycket å vill inget hellre att att dom bor hos oss..

Min advokat kunde inte heller förstå hur tingsrätten gick på hans sida när han bara satt å ljög å det märktes på han hela tiden.

När min advokat sa saker så skämdes deras pappa så himla mycket, men uppenbarligen såg inte rådmannen det.

ska träffa en kurator på måndag som har jobbat på familjerätten innan så hon kankse kan hjälpa mig hur ja ska göra eller ge mej tips. 
    Inte för att det hjälper dig i rätten, men ditt ex verkar vara psykopat. Googla gärna på psykopat så förstår du nog. Tyvärr så kommer du ju inte kunna bevisa för rätten på något sätt att han är psykopat, eftersom en psykopat knappast söker vård för sitt problem eftersom han inte ser sitt problem. Så det kommer inte att finnas något papper på hans diagnos.

Nej, han kommer fortsätta att bråka. Och precis som du skriver så är han så emotionellt blind att han inte förstår att han skadar barnen. Det enda fokus han har det är att han ska klämma åt dig. Det ger honom en tillfällig tripp, (eller nåt?). När trippen är över känner han att han måste göra det igen. Ett ständigt sökande efter sin egen lycka som tillfälligt kommer genom skadeglädje av din olycka.   Att hitta egen långvarig lycka och lugn, det vet han inte hur man gör. Han tror att du är orsaken till alla hans problem. Tycker du att det stämmer?

I övrigt så säger jag också: Fortsätt att kämpa för dina barn så länge som du bara orkar. Lev ett ordnat liv, och kämpa vidare. Du kommer att må så mycket bättre i framtiden av att ha gjort allt som stod i din makt att göra, även om du inte skulle lyckas. Då kan du också visa för barnen sedan att du försökt. Det kommer att betyda mycket för dem.  
  • Anonym (blomman)
    Anonym (nämndeman) skrev 2013-08-29 09:12:47 följande:

Det är alltså din bedömning att pappan är en dålig förälder? Varför kunde inte ordförande och nämndemännen se samma sak som dig, utan snarare att bristerna finns hos dig?
    Alt 1. Därför att dom inte är psykologer .
    Alt 2. Därför att dom själva aldrig har levt tillsammans med en psykopat.

Det kan dessutom ta lång tid att genomskåda en psykopat., så även om alt 1 och 2 uppfylls, så kan dom missa.
  • Anonym (malin)
    Anonym (blomman) skrev 2013-08-30 21:58:13 följande:

Det kan dessutom ta lång tid att genomskåda en psykopat., så även om alt 1 och 2 uppfylls, så kan dom missa.
    så kan det vara, hoppas att det spricker en vacker dag för han å han åker dit på de...
    men just nu känns det väldigt långt borta måste ja säga.

men men det skall väll bli bättre någon gång, just nu orkar ja inte ens försöka å ringa till dom eftersom han svarar inte när ja ringer å ja måste få må lite bra, å framför allt min bebis..
  • h8him
    Anonym (blomman) skrev 2013-08-30 21:58:13 följande:

Är du och Ts psykologer? VET ni att han är psykopat? Eller är det något ni tycker är bekvämt att påstå?

Det finns mängder av idioter som är föräldrar. De kan göra de dummaste saker. Men, det betyder inte att de är psykopater, även om de kan ha psykopatiska drag (som MÅNGA har). Däremot kan de vara svåra att "vinna" mot i en vårdnadstvist. Och det är inte alltid så att de är skadliga för sina barn, även om vissa är det.
  • Anonym (blomman)
    h8him skrev 2013-09-01 01:04:24 följande:
    Är du och Ts psykologer? VET ni att han är psykopat? Eller är det något ni tycker är bekvämt att påstå?

Det finns mängder av idioter som är föräldrar. De kan göra de dummaste saker. Men, det betyder inte att de är psykopater, även om de kan ha psykopatiska drag (som MÅNGA har). Däremot kan de vara svåra att "vinna" mot i en vårdnadstvist. Och det är inte alltid så att de är skadliga för sina barn, även om vissa är det.
    Nej, jag är inte psykolog. Gissar att inte heller TS är psykolog.

Jag skrev att han "verkar" vara psykopat. Alltså inte säkert att han är det. Jag tänkte också tanken om psykopatiska drag, men skrev inte med det. Det blev mycket text ändå. Skulle även kunna vara Narcisistiska drag, eller andra drag, så du har helt rätt.

Anonym "Nämndemans" fråga till TS tyckte jag var hårt ställd, så jag valde att ge ett kort och enkelt svar.   
Svar på tråden beskedet kom som ja hade väntat mig