Anonym (malin) skrev 2013-08-30 21:18:21 följande:
deras pappa e duktig på att ljuga, ja stämde han pga han tog barnen.
men han lyckades ändå, han har hela tiden sen ja anmälde han för misshandeln på mig att var psykisk sjuk, å skulle ha övervakare m.m han kan anmäla mig för allt möjligt fattar typ inte ens hur man kommer på allt.
När ja gick vidare med mitt liv å han såg att pojkarna mådde bra så var han tvungen å fortsätta å psyka barnen.
stora pojken äter inte frukost inan han ska till skolan, minsta pojken har backat i utvecklingen, kommer med smutsiga kläder till soc å ingen reagerar.
stora pojken vill bo hos pappa han blir 7 år i höst, pratade med soc om de å vi kom fram till att det kankse e bäst att han får vara där han vill vara just. å minstingen han e 3 år han vill bara vara hos mig å min sambo.
men det gick verkligen inte, utan helt plötsligt så hade min sambo slagit pojkarna fast det inte e sant, känns som han kommer att fortsätta tills pojkarna förstår hur illa det är. Så tror han att han straffar mig men det e ju pojkarna som tar stryk av detta...
Så fort det har varit något som pojkarna har sagt eller ja känt mig osäker på så har ja alltid rådfrågat soc för att veta hur ja ska göra eftersom deras pappa e som han e. Men det hjälper uppenbarligen inte när man kommer till tingsrätten.
Å just att han påstår att ja blev en sämre mamma för att jag e förlovad och väntar barn med min sambo ja älskar ju mina pojkar lika mycket å vill inget hellre att att dom bor hos oss..
Min advokat kunde inte heller förstå hur tingsrätten gick på hans sida när han bara satt å ljög å det märktes på han hela tiden.
När min advokat sa saker så skämdes deras pappa så himla mycket, men uppenbarligen såg inte rådmannen det.
ska träffa en kurator på måndag som har jobbat på familjerätten innan så hon kankse kan hjälpa mig hur ja ska göra eller ge mej tips.
Inte för att det hjälper dig i rätten, men ditt ex verkar vara psykopat. Googla gärna på psykopat så förstår du nog. Tyvärr så kommer du ju inte kunna bevisa för rätten på något sätt att han är psykopat, eftersom en psykopat knappast söker vård för sitt problem eftersom han inte ser sitt problem. Så det kommer inte att finnas något papper på hans diagnos.
Nej, han kommer fortsätta att bråka. Och precis som du skriver så är han så emotionellt blind att han inte förstår att han skadar barnen. Det enda fokus han har det är att han ska klämma åt dig. Det ger honom en tillfällig tripp, (eller nåt?). När trippen är över känner han att han måste göra det igen. Ett ständigt sökande efter sin egen lycka som tillfälligt kommer genom skadeglädje av din olycka. Att hitta egen långvarig lycka och lugn, det vet han inte hur man gör. Han tror att
du är orsaken till alla hans problem. Tycker du att det stämmer?
I övrigt så säger jag också: Fortsätt att kämpa för dina barn så länge som du bara orkar. Lev ett ordnat liv, och kämpa vidare. Du kommer att må så mycket bättre i framtiden av att ha gjort allt som stod i din makt att göra, även om du inte skulle lyckas. Då kan du också visa för barnen sedan att du försökt. Det kommer att betyda mycket för dem.