• Firran

Någon mer som äter Pergotime just nu?

Någon mer som äter Pergotime just nu?  och vill följas åt... 
    Jag började med en trippel kur idag.. hatar de där tabletterna för mår ganska kasst av dom...
    men förhoppningsvis leder det ju till något bra i slutänden =)  

• Svar på tråden Någon mer som äter Pergotime just nu?
  • Misakio

Jag ska testa min första kur denna månaden. Känns spännande!
    Äter just nu provera för att kicka igång mensen...

• Firran
    Misakio skrev 2013-08-29 11:17:37 följande:
    Jag ska testa min första kur denna månaden. Känns spännande!
    Äter just nu provera för att kicka igång mensen...
    åh okej.. : ) 
    Jag får primolut nor för att få mens.. men funkar väl likadant..
    Jag har ätit pergotime förut men fick gå vidare till sprutor eftersom de inte funkade på mig..
    men nu kan kroppen reagera annorlunda så därför jag får äta en trippel kur nu.. 2a dagen idag...

håller tummarna att de funkar för mig !!du får gärna uppdatera sen hur det går 
  • Angel1012

Hej

Imon avslutar jag min första kur med pergotim.
    Hoppas att det tar sig nu då för oss!!!

• Loppan76

Första kuren avslutad. Äl idag el morgon (hoppas vi)
    Inga biverkningar förutom dag tolv, satans ont i magen på kvällen. Men annars inget.

• Loppan76

Ja jag har tre. 13, 11 och 6. Men då med en annan partner.
    Dax för en till (hoppas jag) :)

• LillaEoW

Hej Åt en kur och plussade förra veckan, dock mycket mindre symtom denna gången så jag trodde först att det inte skulle bli någon ägglossning. Har ett barn sedan innan som oxå blev till med en pergo kur. Lycka till ni som kör nu

• Firran

Oj har helt missat att ni har svarat !! Jag vart överstimulerad av min pergo kur :(( hade fem eller fler blåsor som va 17 mm .... Och nu har jag ont i magen så antar att det är därför... Jag ska invänta mens .. Sen börja ta en halv tablett istället och hoppas på det bästa .... Vi har en tjej som är 16 månader... Vart gravid med henne med hjälp av Puregon sprutor eftersom pergon inte gav effekt då.... Men nu fick kroppen tydligen spel ...

• Loppan76

Firran
    På sätt och vis borde du vara glad då det verkar funka :) å ena sidan segt att vänta en månad till.

• Firran
    Loppan76 skrev 2013-09-12 19:47:54 följande:
    Firran På sätt och vis borde du vara glad då det verkar funka :) å ena sidan segt att vänta en månad till.

Ja fast det känns som att det kommer bli väldigt svårt att hitta rätt dos när kroppen reagerade sådär... Puregon funka kanon sist så skulle föredra det .. För mår skit av pergo .. Men får försöka fler ggr med pergo nu ..
  • Firran

Han ville att jag skulle testa pergo igen nu efter graviditeten.. Sist reagera jag inte alls.. Men nu gjorde jag tydligen det..skulle iaf ta pergo nästa månad också . För nu växte.ju iaf ägg..

• Loppan76

Får hoppas det ser bättre ut snart då.
    Fick du sex förbud nu? Med tanke på hur många du hade.

• Firran

Ja jag fick.absoluuut inte försöka bli gravid sa dom.. Och det vågar jag inte Heller.. Vet de som har chansat.. Men skulle aldrig riskera att det ska bli så många och ev abort... Då väntar jag hellre och hoppas det funkar sen

• Finmamma

Här är en till... Har två pergobarn o försöker bli gravid med en trea. Första dubbelkuren gav äl, andra gav ingen! Blir då trött, så här var det förra gången också. Bara äl varannan kur! Snacka om slöseri på tid och pengar. Jag har fruktansvärt ont i en vecka innan äl men som värst dagen innan o samma dag! Mitt problem är att jag aldrig vet när jag ska börja på en ny kur?! Ngn som vet? Är på dag 24 idag o btukar ha cyklar på 32 dagar.

• Firran

Ny kur pergo? Har inte läkaren sagt det? Tror allt man ska börja mensens femte dag! De har iaf alltid sagt åt mig att börja dag fem... Jobbigt att få äl varannan gång är ju så sjukt segt att vänta tills nästa gång

Finmamma skrev 2013-09-15 22:39:00 följande:
    Här är en till... Har två pergobarn o försöker bli gravid med en trea. Första dubbelkuren gav äl, andra gav ingen! Blir då trött, så här var det förra gången också. Bara äl varannan kur! Snacka om slöseri på tid och pengar. Jag har fruktansvärt ont i en vecka innan äl men som värst dagen innan o samma dag! Mitt problem är att jag aldrig vet när jag ska börja på en ny kur?! Ngn som vet? Är på dag 24 idag o btukar ha cyklar på 32 dagar.

Svar på tråden Någon mer som äter Pergotime just nu?