• Svar på tråden Riksinternatskolan Lundsberg stänger
  • StrawberryLove
    Punkster skrev 2013-08-28 17:39:17 följande:
    Skolinspektionen stänger Lundsberg med omedelbar verkan. Låt oss diskutera detta! Bra/Dåligt? 

www.aftonbladet.se/nyheter/article17366896.ab
    Hej!

Helt klart korrekt beslut. 'Flugornas Herre' borde inte utspelas på en skola där elever är för att lära sig.
    Det har pågått på tok för länge.
  • Benbrott

Kan tycka det är lite märkligt att det blir ett jävla hallå bara för att det händer på en internatskola, händer minst lika skrämmande saker på en kommunalskola, ska vi stänga ner de också så har vi inte många skolor kvar.

• skogsvitter
    Benbrott skrev 2013-08-28 17:52:01 följande:
    Kan tycka det är lite märkligt att det blir ett jävla hallå bara för att det händer på en internatskola, händer minst lika skrämmande saker på en kommunalskola, ska vi stänga ner de också så har vi inte många skolor kvar.
    Ge gärna exempel på vart liknande händelser har skett upprepade gånger på kommunala skolor, och fortsatt trots tidigare anmälningar?
  • Punkster

Själv så tycker jag att om läget är som det framställs i tidningarna så är det rätt att skolan stänger. Jag ser också en viss skillnad på pennalism och mobbing. Mobbing försöker lärarna stoppa, medan pennalism fortgår med lärarnas goda minne, det ses som en del av skolkulturen. Och eftersom skolstyrelsens ordförande kallar misshandeln med strykjärn för "en olyckshändelse" visar det ju att skolan inte tar allvarligt på det som händer på skolan.

• Tihi
    Punkster skrev 2013-08-28 18:04:00 följande:
    Själv så tycker jag att om läget är som det framställs i tidningarna så är det rätt att skolan stänger. Jag ser också en viss skillnad på pennalism och mobbing. Mobbing försöker lärarna stoppa, medan pennalism fortgår med lärarnas goda minne, det ses som en del av skolkulturen. Och eftersom skolstyrelsens ordförande kallar misshandeln med strykjärn för "en olyckshändelse" visar det ju att skolan inte tar allvarligt på det som händer på skolan.
    Klart det är en olyckshändelse! Jag råkar ofta hålla fast mina vänner på golvet medans jag bränner deras nakna ryggar med ett glödhett strykjärn. Det är det mest naturliga i världen. Menar du att det aldrig har hänt dig? Förvånad Drömmer
Svar på tråden Riksinternatskolan Lundsberg stänger