• drpepper

Tips på lite smidigare vagn än Emmaljungas City Cross?

Hej alla vagnexperter! Jag behöver tips och råd. Har en Emmaljunga City Cross fr 2010 som min första dotter fick ny och som min andra dotter använt sina 6 första månader i livet. Den har varit superbra för oss som bor i en småstad, promenerar mkt på grusvägar, snö/gräsmattor, lite skogspromenadet osv. Nu är jag lite sugen på nåt nytt. Vagnen känns lite tung och suffletten är lite trött (åker ner hela tiden). Vad har ni för tips? Eftersom lillan är 6 månader är en vagn med fullt liggläge att föredra...

• Svar på tråden Tips på lite smidigare vagn än Emmaljungas City Cross?
  • yodi

Emmaljunga nitro city eller den nya Emmaljunga super viking?

• drpepper
    Nov13 skrev 2013-08-28 15:55:46 följande:
    Brio smile kanske vore något?

Ser supersmidig ut! Funkar den bra i snö, på grusvägar osv?
  • drpepper
    yodi skrev 2013-08-28 15:59:34 följande:
    Emmaljunga nitro city eller den nya Emmaljunga super viking?

Super Viking ser härlig ut. Har du provat den? Känns den rejäl nog för att klara lantliv?
  • yodi
    drpepper skrev 2013-08-29 18:42:38 följande:

Super Viking ser härlig ut. Har du provat den? Känns den rejäl nog för att klara lantliv?

har tyvärr inte haft möjlighet att kolla in den live än, men då hjulen fram är större än dom som är på nitron så tror jag att den ska kunna klara av lantlivet. dom ser ut att vara lika stora som dom var på city jeten och den klarade både grus stigar och skogen utan större problem.
  • yodi
    drpepper skrev 2013-08-29 18:42:38 följande:

har tyvärr inte haft möjlighet att kolla in den live än, men framhjulen är större än vad dom är på nitron, dom är ungefär lika stora som på den gamla city jet, och den tog sig fram på grusstigar och i skogen utan större problem.

så jag tror den klarar av lantliv  
Svar på tråden Tips på lite smidigare vagn än Emmaljungas City Cross?