• madelenee

Förlossning på G?

Hej. 
    Då detta är mitt första barn har jag ingen koll på hur något ska kännas, så tänkte höra om det är någon med liknande erfarenheter?

Har idag haft som kraftig mensvärk till och från, sen jag vaknade. Och samtidigt haft ett starkt tryck neråt. Är i v. 39+0 idag och har inte känt en enda förvärk eller sammandragning innan, så tänkte att det kanske var såhär förvärkar känns.

Men nu känns det som att det gör ondare och ondare, orkar t.ex inte skriva här under tiden en "värk" håller på. Och i början orkade jag va uppe och gå m.m. Har försökt klocka dom lite och de kommer med ca. 3-4 minuters mellanrum och håller i sig i ca 1 minut.
    Det är det som gör mig lite nervös, att de kommer ganska tätt liksom. Vi har 10 mil och drygt 1 timme ner till förlossningen och min BM har rekommenderat att åka när det är 10 minuter mellan värkarna.

Har tagit 2 Alvedon nu, för att se om det släpper lite. För i så fall ska det tydligen va förvärkar bara?

Men vad tror ni? Kan det va värkar, så man ska ringa ner till förlossningen, eller är det bara vanliga förvärkar?

Känner mig som en nojig förstföderska, haha.  

• Svar på tråden Förlossning på G?
  • Emmyl

Det är ju väldigt svårt att säga, men jag tycker absolut att du ska ringa till förlossningen och höra vad de tycker, speciellt när ni har så långt att åka.

• Lullabay

Jag hade ringt...låter som latensfasen tycker jag. Om du inte ena kan skriva samtidigt som en värk kommer är det nog dags :) Lycka till!!!!!

• Nov13

Som dom andra skriver, ring förlossningen. Kan mycket väl vara på gång. Stort lycka till!!

• madelenee
    Lullabay skrev 2013-08-30 19:27:27 följande:

Hur har det gått TS? *Nyfiken*

Det blev en bebis :). Åkte in till förlossningen på onsdag kväll och på torsdag eftermiddag var hon ute :). 3840g och 51 cm lång. Stor tjej <3
  • Emmyl
    madelenee skrev 2013-08-31 12:58:33 följande:
    Det blev en bebis :). Åkte in till förlossningen på onsdag kväll och på torsdag eftermiddag var hon ute :). 3840g och 51 cm lång. Stor tjej <3

Åh va roligt!! Grattis!
  • sofiapalesjo92

Vakna vid 2 för att gå upp och kissa. När jag torka mig vad det blod blandat slem på pappret. Kan det vart slemproppen?? Haft väldigt ut i magen till och från efter det, har inte kunnat somna om.

• SmultronSöt
    sofiapalesjo92 skrev 2013-10-18 04:53:47 följande:
    Vakna vid 2 för att gå upp och kissa. När jag torka mig vad det blod blandat slem på pappret. Kan det vart slemproppen?? Haft väldigt ut i magen till och från efter det, har inte kunnat somna om.
    Teckningsblödning kanske? Har det hänt nått mer under dagen? 
  • SmultronSöt
    sofiapalesjo92 skrev 2013-10-19 10:40:36 följande:
    Det har kommit mer slem , men inte ökat med värkar. Har lite värkar bara
    Ja men då är det säker slemproppen som börjat släppa Glad Spännande, då kanske det tilltar er värkar när som!!!
Svar på tråden Förlossning på G?