• BrokenWings

När ska man ringa in egentligen!!

Har haft sådan smärta i magen bra länge nu, som kommer så fort jag ska resa mig upp och gå. Det blir som ett tryck neråt.. =( Vill ringa in men vill samtidigt vänta och se om det går över.. Bara idag så har det gjort jätte ont till och från hela dagen.. ska ta ett bad snart och hoppas på att smärtan försvinner.. Vad ska jag göra och när ska man ringa och prata med FL? är i v 35+3 idag.. 

• Svar på tråden När ska man ringa in egentligen!!
  • lovea01

Trycket beror nog på att bebisen pressar sig neråt. Det kan kännas riktigt rejält ibland när dom pressar sig mot bäckenbotten. Smärtan du känner, är det sammandragningar? För när jag va i v 36 började jag oxå få ont och efter en hel dag så kunde jag ha ont som håll ett bra tag och kunde få ont i magen oftast på kvällen. Trodde det va på g men icke i flera veckor innan. Men är du orolig tycker jag att du ska ringa in. Man brukar oftast känna när något förändras i kroppen och man kan ju ringa så varför inte göra det. Du förlorar ju inget på det :)

• Gasellen87

Bara att ringa! Rådfråga! Är det värkar? När jag hade värkar och började känna ett enormt tryck föddes dottern ca 3 h senare..

• greeneyes

Jag är bara i v 29 men har såndant tryck ner, speciellt när jag står upp eller sitter på toa. I mitt fall är det så att jag fått åderbråck och är svullen i underlivet.

• Lullabay

Man ska alltid ringa in och rådfråga om man är orolig. Troligtvis så är det som dom tidigare nämnt, bebisen som pressar sig nedåt, det kan göra riktigt ont, speciellt när det fixerar sig.
    När du får ont så känns på magen, är den hård? För isf är det mer troligt att det är förvärkar. Förvärkar är ju sammandragningar som är smärtsamma, så länge dom inte är  regelbundna och/eller ökar i intensitet så behöver du inte oroa dig. Men som jag sa innan, Ring alltid om du är orolig, bättre att ringa och fråga och prata med någon som verkligen vet, än att gå hemma och vara orolig, det mår varken du eller bebisen bra av.

Hoppas det går bra!

Svar på tråden När ska man ringa in egentligen!!