pappa sköter inte våran dotters hygien.
Hjälp mig! Min dotter är kraftigt överviktig och mår jätte dåligt över detta. Har varit i kontakt med skola,skolsköterska och en dietist angående hennes vikt. Dottern vill gärna träna och vi gör det varannan dag när det är min vecka. Problemet är att pappan skiter i allt när det gäller dotterns välmående! Han avbokar tiderna till dietisten och följer inte dom råd vi fått av läklare. Han ger henne godis,bullar,kakor,glass och köper sockerflingor som hon får till frukost fast vi och skolan,dietist har kommit överens om att vi måste hjälpa henne.Dottern har även astma och en höftsjukdom som inte mår bra av att hon väger för mycket. Varje gång det är min vecka och dottern kommer så har hon inte duschat,tvättat håret,klippt naglarna. Dottern har även trånga bihålor som gör att det alltid rinner Vax ur örnen på henne. Man måste peta minst 2 gånger i veckan för annars rinner det ur på kudden när hon sover. Detta gör han inte heller fast jag både har gett han tops,nagelsax,tvål. Hon går i varma kläder fast det är 25-30 grader ute"pappa har inte råd att köpa kläder" säger dottern... Vad ska jag göra? Det går inte att prata med han. Både jag och skola har pratat med han men inget händer. Mår så dåligt över att dottern inte får den hjälp hon vill ha och att pappan inte bryr sig.. snälla kan någon hjälpa mig?!