• Dynamite

Efter förlossning - nedre besvär

Nu har det snart gått en månad sedan förlossningen, men för ca 1-2 veckor sedan började det klia något så fruktansvärt i underlivet, både vid slidöppningen och mellan blygdläpparna och det håller i sig ännu. Har haft en normal vaginal förlossning, inga bristningar och har inte behövt sy. Har även ont  när jag gör nr 2 och nu idag såg jag att det även kommer blod. Vad gäller kliandet undrar jag om det är normalt och vad man möjligtvis kan göra åt det för det är väldigt jobbigt och irriterande. Och vad gäller det andra, vad tror ni det kan bero på, funderar på om man ev. har fått hemorrojder.  Har inte vart in på  efterkontroll ännu men har ringt för att boka tid nu (men här är dom så otroligt svåra att få tag på på MVC och detsamma gäller att få en tid) så jag frågar här så länge för man börjar ju bli lite orolig. 

• Svar på tråden Efter förlossning - nedre besvär
  • Flickan och kråkan

Kliandet vet jag inte, men däremot så kan jag nästan garantera att du har hemorrojder som gör att det gör ont och blöder vid avföring. Jag har tre graviditeter och tre förlossningar bakom mig så dem är jag tyvärr väl förtrogen med.

• Willa

Jag håller med om att det låter som hemorrojder, lider med dig, tyckte själv att det var värre än förlossningen :(
    Kliandet tycker jag låter som svamp. 

• SinnerSaint

Kliandet är nog svamp. Köp en svampkräm på apoteket. Å köp xyloproct stolpiller mot hemmorrojder så märker du om det hjälper.

Svar på tråden Efter förlossning - nedre besvär