• Coccolina

    Tips om ljudböcker!!

    Jag har väldigt lång väg till och från jobbet varje dag... Och dessvärre genom skogar och över kommun och landskapsgränser så har inte en enda radiostation som jag har mottagning med hela vägen (FRUSTRERANDE!!!!) utan är helt utlämnad till ljudböcker om jag inte vill somna av leda på vägen...

    Men jag har så svårt att hitta bra ljudböcker!! Nästan alla jag ser ute i butiker är deckare... och jag HATAR deckare...

    Jag har hitintills haft dessa böcker i min bil

    - Fördömd - Johanne Hildebrant 
    - Torka aldrig tårar - Jonas Gardell (hela trilogin)
    - Hungerspelen - Suzanne Collins (Hela trilogin)
    - Hemligheten på Mercy Close - Marian Keyes
    - Häxan och Lejonet - CS Lewis

    och nu i desperation sitter jag med Inferno av Dan Brown... Förmycket deckare för min smak...

    Jag har gillat Hungerspelen mest... de lyckade fånga mig och jag såg fram emot att sitta i bilen varje dag... ja jag satt till och med lite extra när jag kom hem ibland för att lyssna klart en stund

    Jag vill därför ha mer fantasy Det är vad jag läser när jag läser också.. Om jag inte ger mig in på Chick lit som jag gör ibland.. Men rent generellt så är det Fantasy för hela slanten som gäller...

    Funderar på att plocka hem Harry Potter har läst dem på engelska och funderar på att köpa dem just på engelska igen. Har även tittat lite lätt på Game of Thrones (de håller jag dock på just nu och läser på svenska...) och sedan så har jag undersökt den "nya" serien The immortal instruments (även den verkar bara finnas på engelska...) kanske det även blir något Terry Prachett....

    Men nu så skulle jag gärna vilja ha fler tips på ljudböcker.. Fantasy eller komedi... eller chick-lit.... även om ni har någon åsikt kring de som jag funderat kring...    

    I första hand svenska men även på engelska...

    Någon som kan ge mig tips?? Gärna på länk till var man kan hitta den... För när jag sitter på bokhemsidorna så verkar jag knappt kunna hitta något:-S          
            


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-23 00:14
    Alltså just nu tittar jag tex på denna box med de tre första böckerna i The immortal instruments
    www.bokus.com/bok/9781442303775/the-mortal-instruments/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-23 00:15
    Hehe ser att jag skrivit fel Det heter The mortal instruments haha här har ja gått och trott att det hette The immortal Jaja
  • Svar på tråden Tips om ljudböcker!!
  • Coccolina
    IsDimma skrev 2013-08-23 00:26:11 följande:
    Har massor men inte mitt i natten.

    Då ser jag fram emot tips när dagen kommit
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina

    Puffar upp min tråd lite Kanske någon har några tips nu


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina

    Haha hmm är det ingen som lyssnar på ljudböcker där ute


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • MoonFlight

    Om du har Storytel så har dom under sommaren släppt Sagan om Isfolket (ja eller i alla fall de första 5 av 47 böckerna).

  • colanappen

    Böckerna om Eragon kanske ??? Eller så finns det en väldigt bra serie om korsriddarna av författaren Robyn Young

  • Rakad Apa

    H P Lovecrafts Chuthulu böcker är bra grejer, lyssnar på dom till och från jobbet.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    colanappen skrev 2013-08-23 14:13:32 följande:
    Böckerna om Eragon kanske ??? Eller så finns det en väldigt bra serie om korsriddarna av författaren Robyn Young



    Robert Jordan är bättre
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rocket Mania

    Har du Storytel? storytel.se

    Jag har någon slags prenumeration där och "läser" bok efter bok efter bok.

    Jag älskade Hungerspelen och en bok som liknar den är "Divergent" av Veronica Roth. Fortsättningen heter "Insurgent" men den finns nog bara på engelska. Del 3, "Allegiant" kommer i oktober. Om du fixar engelska rekommenderar jag att du lyssnar på båda på engelska, Emma Galvin som läser dom är jättetrevlig att lyssna på.

    Fler tips (utan någon slags ordning):

    Molnfri Bombnatt - Vibeke Olsson
    The Book thief - Markus Zusak
    Och bergen svarade - Khaled Hosseini
    Invandrarna, Utvandrarna, Nybyggarna - Vilhelm Moberg
    Den trettonde historien - Diane Setterfield 
    Pojken som överlevde förintelsen - Thomas Burgenthal
    Niceville - Kathryn Stocket
    Cirkeln, Eld (Nyckeln kommer i höst) - Sara Bergmark Elfgren
    Kriget är slut - Morgan Alling
    Miss Peregrine´s home for peculiar children - Ransom Riggs

    Jussi Adler Olsens böcker är visserligen "deckare" men bra sådana. Dessutom bra upplästa av Stefan Sauk.

    Anna Maria Käll är en bra uppläsare också 

  • Coccolina
    MoonFlight skrev 2013-08-23 14:11:05 följande:
    Om du har Storytel så har dom under sommaren släppt Sagan om Isfolket (ja eller i alla fall de första 5 av 47 böckerna).

    ååh sagan om isfolket:-P hehe har läst alla 47 böckerna men det var länge sedan... väldigt lockande... Men vad är Storytel??
    colanappen skrev 2013-08-23 14:13:32 följande:
    Böckerna om Eragon kanske ??? Eller så finns det en väldigt bra serie om korsriddarna av författaren Robyn Young

    Jo jag funderade på dem också Har läst de första tre... dock på italienska.... Tappade lite känslan för den bokserien när jag såg filmen dock....:-S Är ljudböckerna bra?? Svenska el Engelska??
    Rakad Apa skrev 2013-08-23 14:15:42 följande:
    H P Lovecrafts Chuthulu böcker är bra grejer, lyssnar på dom till och från jobbet.
    Vart har du hittat dem?? Jag har haft på fundering att läsa dem då jag har vänner som verkar vörda dem som en bibel och de gör mig nyfiken  visste inte att de fanns som ljudböcker

      
     
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Tips om ljudböcker!!