När boka tid för efterkontroll?
Efter vad jag sett ska man på efterkontroll 6-8 veckor efter förlossningen, men när bokade ni tid för kontrollen? Ska man ha slutat blöda eller kan man boka in kontrollen ändå? Känns ju inte så fräscht...
Efter vad jag sett ska man på efterkontroll 6-8 veckor efter förlossningen, men när bokade ni tid för kontrollen? Ska man ha slutat blöda eller kan man boka in kontrollen ändå? Känns ju inte så fräscht...
Jag gick inte på efterkontroll alls med någon av barnen. Barnmorskan ringde efter någon/några veckor och frågade hur det var och om jag ville komma på efterkontroll. Jag sa att nej, det vill jag inte, för allt känns bra. Dessutom så hade vi redan haft sex utan problem, så det kändes onödigt.
När man slutat blöda bokar man tid för efterkontrollen.
Har aldrig gått på en efterkontroll. Har läkt bra, ingen konstig blödning, kunnat haft sex efteråt och vetat vilket p-medel jag ska använda.
Vill man gå på efterkontrollen så är det bäst att göra det när man slutat blöda eftersom det är då man har läkt färdigt.
Ok, det verkar med andra ord inte vara så bråttom att göra kontrollen. Då väntar jag tills det slutat blöda innan jag bokar in någon tid. Tack för alla svar! :)
Jag bokade tid direkt efter att jag kom hem från bb.. Men då 2 månader fram i tiden.
Jag blev tillsagd att boka en tid så fort jag kom hem från bb men dem sätter upp tiden ca 2 månader efter förlossningen