OROLIG MAMMA!! Nytt dagis och svårt med talet
Hej.
Det är så att min hen har börjat på ny förskola pga att hen skulle upp till en 3-5a.
Förskolan han gick på innan va toppen på alla möjliga sätt, han sa inte ens hej då när jag skulle lämna honom...hen älskade verkligen att gå till förskolan :)
Nu då till hen´s nya förskola, första veckan va ju allting nytt, spännande och roligt! nu denna veckan har hen inte ens velat gå in på avdelningen! så jag har blivit lite orolig hur hen egentligen har de på den nya förskolan.
Hen har inte knäckt koden till talet ännu så hen pratar på sitt egna språk HELA TIDEN!!!
Så idag när jag pratade med personalen så berättade de att dem kontaktat "hjälp" utav någon slags special pedagog som ska komma in i gruppen för att hjälpa bla min lilla för att hjälpa till med talet som helt kört fast :(
Och berättade bla att de blir en del konflikter med andra barn, han får inte alltid vara med när dom andra barnen leker pga talet :( detta gör mig såååååå ledsen och orolig hur andra barn är mot mitt barn för att hen inte knäckt nyckeln för talet!!!
-Hen är otroligt framåt och pratar med alla!
-Hen förstår ALLTING som man säger...så inga problem med hörse!
Vi har också träffat en logoped 1 gång som berättade att de är inget fel på min lilla förutom att han behöver hjälp med att få igång talet....vi ska träffa henne på måndag igen!
Det känns ju toppen iallafall att vi nu får hjälp både ifrån förskolan och logopeden men jag känner mig samtidigt orolig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-22 20:33
Missade att skriva att min lilla blir 3år i november