• Hjärta i norr

Hjälp att tolka/tyda dröm tack!

Jag drömde inatt att jag är i mina föräldrars kök (60 mil hemifrån mig) tillsammans med min mamma, vi ska laga mat tillsammans och har bestämt oss för grillat och hemmagjord tzatziki. Men då vi saknar ingredienser ska jag skriva inköpslista innan vi åker till affären.

När jag skriver inköpslistan inser jag att jag hela tiden misslyckas med att skriva upp ingredienserna till tzatzikin, men jag skriver alla andra matvaror vi behöver. Fast jag inser att jag missar att skriva ingredienserna till tzatzikin kan jag ändå inte skriva upp dem!

Finna det någon/ några som vill ge sig på en drömtolkning?

• Svar på tråden Hjälp att tolka/tyda dröm tack!
  • lykantrophona

Det är vanligt att man drömmer att man misslyckas med något, att man blir stressad eller skäms. Kan det vara så att du oroar dig över något, och själva känslan av misslyckande eller oro kan vara kvar när du sover?

Dessutom skulle jag vilja hävda att det är vanligt att ens minne och koncentration är sämre i ens drömmar, kanske inte så konstigt, eftersom man sover! Sådana saker som att stava rätt, tala ett språk man inte är flytande på, komma ihåg vad klockan är eller komma ihåg en viss uppgift kan vara skitsvårt. Så det behöver inte ha med något alls att göra, utan helt enkelt en variation på ett vanligt drömtema.

• Hjärta i norr
    lykantrophona skrev 2013-08-21 23:07:20 följande:
    Det är vanligt att man drömmer att man misslyckas med något, att man blir stressad eller skäms. Kan det vara så att du oroar dig över något, och själva känslan av misslyckande eller oro kan vara kvar när du sover?

Dessutom skulle jag vilja hävda att det är vanligt att ens minne och koncentration är sämre i ens drömmar, kanske inte så konstigt, eftersom man sover! Sådana saker som att stava rätt, tala ett språk man inte är flytande på, komma ihåg vad klockan är eller komma ihåg en viss uppgift kan vara skitsvårt. Så det behöver inte ha med något alls att göra, utan helt enkelt en variation på ett vanligt drömtema.

Jag står inför ett nytt jobb, visserligen inget större byte, samma yrke, samma arbetsgivare men ny klinik (sjuksköterska) så det är kanske det som "spökar".

Samtidigt var drömmen inte som en mardröm utan mera att jag bara blev irriterad på att fast jag visste vad jag skulle skriva ändå inte gjorde det/ kunde det, typ som en blockering.
Svar på tråden Hjälp att tolka/tyda dröm tack!