Vecka 33+5 smärta i nedre delen av magen och illamående.
Jag är gravid i vecka 33+5 med mitt första barn och har den senaste veckan mått konstigt. Jag känner mig hängig och inte alls lika uppåt och aktiv som jag varit tidigare. Jag har även fått som kramper i nedre delen av magen, nästan så det känns som att det är äggstockarna som spökar (?) och ett extremt illamående.
Till saken hör också att jag varit in till spec. mödravården för kontroll x antal gånger pga minskade fosterrörelser och senast igår... Kan allt det här hänga ihop?
När dom igår gjorde UL för att kolla bebisen rörde den lite på sig men var lite seg och BM tyckte det såg lite konstigt ut i ansiktet på bebisen - misstanke om läpp-/gomspalt... Ska tillbaka på nytt UL på fredag..
När jag ringer till förlossningen för råd blir jag bara mött med kommentarer som; "det är inget att vara orolig över, du såg ju igår att allt såg bra ut och du ska ju tillbaka på fredag".. Jag vet inte vad jag ska göra?! Och vad beror det på att jag mår som jag gör? Och kramperna i magen? Någon som kan ha en liten ide?