• anna135

sömn antal timmar

hej, detta är en fråga till er som har barn som är 13 år eller precis ska fylla 13. jag har en 12-åring (nyss fyllda) och det jag undrar är när era 13-åringar lägger sig eller hur dags de lade sig när de var 12 år när de ska upp och gå i skolan. jag och min man är inte helt överens om läggtider. enligt 12-åringen själv lägger sig de flesta runt 22en del till och med senare. men hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte. naturligtvis behöver alla barn olika mycket sömn men jag tänker på ett ungefär. så att vi inte är helt ute och "reser".

skriv i ert svar också gärna hur dags de då stiger upp på morgonen för det har ju så klart betydelse.

på helgerna, hur dags är det då ungefär?

ha en fin onsdag och hoppas att ni får njuta av lite sol!

anna

• Svar på tråden sömn antal timmar
  • sixten

När jag var 13 fick jag lägga mig när jag ville. La jag mig sent och kom till skolan sent fick jag skylla mig själv och iom det lära sig en läxa. Men jag sov väll runt 8-9 timmar vanligtvis.

På helgerna var jag uppe till 6-7 på morgonen och ibland dygnade jag. Jag har inga problem med att ställa om tiden fort, men har man varit uppe till 6-7 ett helt lov så kan jag tipsa er om att dygna näst sista dagen för att sedan lägga sig i tid nästkommande kväll.

Jag hade inga problem med att klara skolan för det, jag var inte duktig i skolan men sömnen berodde det dock inte på.

Svar på tråden sömn antal timmar