• tikki masala

Måste skriva "pepp brev" till dottern.

Dottern började ettan nu och med det så skickade fröken med ett papper som alla föräldrar skulle skriva ett brev på till deras barn. Som ett kärleks pepp brev när barnen har det svårt eller jobbigt ska läraren ta fram brevet och läsa för det enskilda barnet som då ska motiveras har jag fattat det som. Alla andra föräldrar skrev det på en gång första dagen men jag har ingen aning om vad jag ska skriva. Kämpa på? du är bäst? Jag älskar dig?  Det här var ju superjobbigt och det är bara jag som inte har lämnat in detta till fröken än. =(

Tips på vad man kan skriva? Jag är urkass på pepp talk. 

• Svar på tråden Måste skriva "pepp brev" till dottern.
  • Betty Ballbreaker

Skriv om nåt roligt eller fint minne ni har tillsammans, nåt sim hon blir glad av att tänka på. Eller skriv om nåt skoj hon gjorde eller sa när hon var yngre..

• strojes

Sånt kan vara svårt att skriva på beställning.... men försök visualisera en situation där brevet ska användas och fundera på vad hon behöver höra då. Vad brukar du säga till henne när hon är ledsen och nere? Vad blir hon glad av? 

• alexs mamma

Skriv om vad som du tycket är fantastiskt och bra med din dotter. Skriv från hjärtat och tala om hur mcyket hon betyder för dig.

• saltgurka

Så dagens lärare kan inte motivera sina elever längre? Utan det ska föräldrarna göra? Herregud... -_-

• caliningrad

Det låter väldigt fånigt. Undrar när lärarna ska koncentrera sig på att undervisa istället.

Svar på tråden Måste skriva "pepp brev" till dottern.