• Bebisfågel

Hur stora smakportioner?

Igår fick min son sin första smakportion, mosadpotatis med bröstmjölk, han fick 1 tsk men visade klart och tydligt att han ville ha mer.. 
    Hur mycket kan jag ge honom?
    Han blev 6 mån igår. 

• Svar på tråden Hur stora smakportioner?
  • alynda

Jag tror man brukar säga 1-2 teskedar ngra dagar, sedan kan man öka med ett par skedar i taget. Mest för att magen ska hinna med att anpassa sig. Men vad roligt med en liten som har matglädje! Vi ska snart få vårt andra barn och sa idag till varandra att vi hoppas detta barn blir mer matglad, för med sonen tog det all vår kraft att få i honom tillräckligt för att han inte skulle tappa i vikt och det är fortfarande knepigt v 4,5 år.

• Bebisfågel
    alynda skrev 2013-08-20 20:28:51 följande:
    Jag tror man brukar säga 1-2 teskedar ngra dagar, sedan kan man öka med ett par skedar i taget. Mest för att magen ska hinna med att anpassa sig. Men vad roligt med en liten som har matglädje! Vi ska snart få vårt andra barn och sa idag till varandra att vi hoppas detta barn blir mer matglad, för med sonen tog det all vår kraft att få i honom tillräckligt för att han inte skulle tappa i vikt och det är fortfarande knepigt v 4,5 år.
    Okej, tack så mycket. 
    Haha, ja han blir helt vild när han ser skeden.

Åå, vad jobbigt :/
    Så är det ju tyvärr, vissa människor mer matglada än andra. 
Svar på tråden Hur stora smakportioner?