• gosan01

känns som jag klämmer bebisens huvud

Ja det låter konstigt men det är så det känns. Jag är i v 33 och bebisen har varit fixerad sen länge och har tydligen "borrat" sig väldigt långt ner nu enligt ultraljudet som gjordes igår. 
    Så fort som jag sitter ner eller böjer mig fram så gör det ont och jag liksom känner hur bebisens huvud kläms åt.
    Jag är ju lite orolig, vill inte att det ska göra ont på hen där inne...

Är det någon mer som har känt eller känner så här? 

• Svar på tråden känns som jag klämmer bebisens huvud
  • Desiderans

Ja, jag känner likadant! Är i v34 och enl barnmorskan ligger bebis med huvudet nedåt, men är inte fixerad än. Hoppas verkligen inte det gör ont på bebisen.....Obestämd

• gosan01
    Desiderans skrev 2013-08-22 15:19:53 följande:
    Ja, jag känner likadant! Är i v34 och enl barnmorskan ligger bebis med huvudet nedåt, men är inte fixerad än. Hoppas verkligen inte det gör ont på bebisen.....Obestämd
    va kul med svar :). Min bebis är fixerad sen länge och jag vågar typ inget annat än stå upp i vissa perioder haha.
    Min slempropp har börjat lossna så jag var inne på förlossningen igår och då  frågade om det var farligt att tex luta sig framåt för att bebisens huvud låg så långt nere. Han svarade att man kanske inte ska sitta så så länge, huvudet är ju skyddat av fostervatten MEN om det är obehagligt för mig så är det nog obehagligt för bebisen också. 

• Desiderans

Usch då... det är ju ofta man böjer sig framåt...hur undviker man det liksom???

• cosinus

Det är nog ingen fara. Huvud neråt tycker jag är betydligt mindre obehagligt än huvud uppåt. Min trea som är född i säte hade sitt huvud precis under mina revben och där kändes det verkligen som jag mosade hans huvud när jag böjde mig frammåt (och med två äldre syskon blev det några böj per dag).

Minns att jag drömde mardrömmar att han föddes med en skåra i huvudet efter mitt revben :) Men det gjorde han såklart inte.

• gosan01
    Desiderans skrev 2013-08-23 09:42:00 följande:
    Usch då... det är ju ofta man böjer sig framåt...hur undviker man det liksom???
    det kan man ju inte undvika, det är det som är så jobbigt. Så länge som man inte sitter så väldigt länge så var det ingen fara tydligen. tänk att bebisen redan vill bråka med oss, ha ha
  • gosan01
    cosinus skrev 2013-08-23 09:49:03 följande:
    Det är nog ingen fara. Huvud neråt tycker jag är betydligt mindre obehagligt än huvud uppåt. Min trea som är född i säte hade sitt huvud precis under mina revben och där kändes det verkligen som jag mosade hans huvud när jag böjde mig frammåt (och med två äldre syskon blev det några böj per dag).

Minns att jag drömde mardrömmar att han föddes med en skåra i huvudet efter mitt revben :) Men det gjorde han såklart inte.
    Kan tänka mig att det känns ännu obehagligare med en bebis i säte, det måste gjort ont på dig!!
    Jag har också haft mardrömmar, men att min bebis haft som ett strut huvud när den kommer ut.  
Svar på tråden känns som jag klämmer bebisens huvud