scaras skrev 2013-08-18 21:43:00 följande:
Nån som använt botox? Erfarenheter av detta? Vart användes ni det, blev resultatet som förväntat, vad kostade det, kommer ni göra det igen? Funderar på att "rätta till" bekymmersrynkorna, eller vad de kallas de som går lodrätt upp från näsan på pannan, ser ut som jag alltid är grinig.. Trist!
Jag har använt i 5 års tid nu, religiöst och min panna är helt slät, ingen fåra/rynka alls. Innan hade jag linjer och bekymmersrynka, men dom har ju vart förlamade så länge nu att de försvunnit helt. Jag hade ganska starka muskler, vilket orsakade linjer och jag avskydde hur de liksom knölade upp fejset. Ju längre man använder botox, destå "mindre" blir pannan, så att man inte får bulliga muskler. Som på ett barn, ungefär.
Jag bor i USA och använder ibland botox 10 dollar per Unit eller Dysport, 4 dollar/unit ( men kräver dubbla mängden) Jag har väldigt hög förbränning, mycket pga att jag tränar rätt friskt och går ca var 3 e till 4 e månad. Viktigt att INTE gå oftare, då kan kroppen göra antikroppar mot giftet så att det till slut blir overksamt.
Längtar tills den dagen då det blir släppt fritt utan att vara på läkarordinerat recept så det blir billigare, ja.. Det ÄR dyrt. Men, sååå väl värt det. Det är bra att börja i tid, mellan 40 och 50 års åldern, annars kan det vara för sent, dvs, rynkor kan inte slätas ut helt.
En del har inte samma behov av botox IOM att deras mimik och muskelaktivitet inte är lika aktiv. Tyvärr var jag inte en av dom.