• vill bli mamma 2009

Move and Walk

Min son har flera funktionshinder, bland annat kan han inte gå utan stöd och bara korta sträckor med rollator. Hans svårigheter liknar de som har vissa sorters cp-skador.

Jag är väldigt intresserad av att åka på en 4-veckors vistelse på Move and Walk I Göteborg. Tar tacksamt emot allas erfarenheter av detta.

Vet ännu inte om mitt Landsting kan tänkas betala. Vad kostar det om man betalar själv, inkl. boende där?

Tusen tack på förhand! 

• Svar på tråden Move and Walk
  • MalinAnnaJosefine

Jag har många ggr funderat på move and walk till min son. Men för mig skiter det sig pga pengar. För det är inget som landstinget hör står för.

Men jag har inte hört någon som det inte hjälpt något. Av de jag känner som varit där eller tränat med dem har det hjälpt.

Har man möjlighet ska man nog göra det.

• Lindsey Egot NO1

Det kostar 40000kr. Jag har varit där med ett barn som jag arbetade med. Det är fruktansvärt tufft och krävande men väldigt bra för barnen.

• Tiger201008

40.000 ??
    Skit:) jag har bokat in mig på första mötet med min son men inte visste jag att det var så sjukt dyrtð??ð??ð??ð??

• vill bli mamma 2009

40,000, ingår boendet då? Jag känner att vi måste satsa på detta, skulle hata mig själv om jag inte gav min son chansen.

• vännen

Bräcke har också träning med konduktiv pedagogik, kostar inte lika mkt. Var bor du ?

• Lindsey Egot NO1
    vännen skrev 2013-08-21 21:35:20 följande:

Bräcke har också träning med konduktiv pedagogik, kostar inte lika mkt. Var bor du ?

Bräcke är ju inte som move n walk. Move n walk finns i Göteborg på lillhagen och instruktörerna har 4 års universitetsutbildning just i detta ämne om cp skadade personer och deras fysiologi från universitetet i Budapest. På Bräcke är de inte inriktade på enbart cp skada utan även barn med andra funktionshinder.
  • vännen
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-21 23:47:43 följande:
    Bräcke är ju inte som move n walk. Move n walk finns i Göteborg på lillhagen och instruktörerna har 4 års universitetsutbildning just i detta ämne om cp skadade personer och deras fysiologi från universitetet i Budapest. På Bräcke är de inte inriktade på enbart cp skada utan även barn med andra funktionshinder.
    Bräcke har visst konduktorer, utbildade vid Petöinstitutet i Budapest precis som de vid Move& Walk. 
    Även Frösunda LSS i Malmö erbjuder kontuktiv pedagogik.
  • Lindsey Egot NO1
    vännen skrev 2013-08-22 17:32:05 följande:
    Bräcke har visst konduktorer, utbildade vid Petöinstitutet i Budapest precis som de vid Move& Walk. 
    Även Frösunda LSS i Malmö erbjuder kontuktiv pedagogik.
    Va bra!
  • SSN

Säger bara akta er sök inte ditt dem är rena rama bluff!!!! Du betalar för en intensiv träning som du inte får! Dem lovar än del som de inte håller! Min son tränade i en grupp med andra barn, där alla hade olika funktionshinder 10 barn med 1 tränare hmmm svårt för tränaren ska hjälpa just ditt barn med svårigheter medan hon måste va med dem andra samtidigt!! 4 v utan resultat !!! När du talar ut vad du tycker att jag ser ingen resultat den träningen han får är inte värd de pengar man betalar...så neckar dem för att hitta lösning... Otrevlig personal ushhh vill gärna bränna upp hela stället så dem inte lurar fler barn och föräldrar på pengar... dem kan inte änns det svensks språket svårt att förstå dem Ska stämma dem !!!

Svar på tråden Move and Walk