• sussie85

pco och pergotime

Tänkte starta en tråd för oss med PCO. Jag fick reda på att jag hade PCO för ca 4 mån sen. jag ska om två dgr börja min 3:e kur med petgotime. d verkar inte gå så lätt atr plussa även fast jag provade med äl- test sist. är det någon mer som haft svårt trots pergorime? Vi börjar misstänka att min mans spermier inte är helt 100 . Har faktiskt bokat yid hos en fertilitetsklinik. känns så tungt när man verkligen vill ha barn och d verkar gå så lätt för alla andra . Dela gärna med er av era erfarrnheter.

• Svar på tråden pco och pergotime
  • Kämpavidare2012

Jag vill absolut inte verka negativ eller Deppa ner dig men jag har ätit ca 15 kurer och aldrig blivit gravid av pergotime :(

• many87

Första gången jag tog pergotime, blev jag aldrig gravid, gjorde då en ivf (fick en dotter)
    Har nu försökt i 4 kurer igen, men min kropp svarar dåligt på pergotime, sista dubbel kuren gav bara ett ägg, fick då en ägglossningsspruta för att hjälpa till på traven.. Och blev gravid, tyvärr slutade de i MA i v 8...
    Men eftersom jag svarar så dåligt på pergotime tänker jag inte ta dom något mer utan vi ska satsa på syskonförsök på ivf:n istället...
    Lycka till hoppas du får ditt + snart..

• trina

Är du säker på att du får ägglossning då? Får du uppföljning såsom vul eller blodprov? Det är väldigt svårt att bli gravid utan äl :) 

Själv åt jag enkel,dubbel och trippelkur utan att få äl så det blir sprutor till vintern ist. Lättare att hitta rätt dos och mindre biverkningar som jag förstått det som. Fast å andra sidan krävs det ju lite mer meck än att svälja ett piller eller två.

Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös
  • lejonhjärtat

Hej jag har ganska grov pco med utbilven mens typ 1.5 år i taget. Men pco funka för mig har en dotter på 8 mån nu. Får du mens med pergo då?

• sussie85

Hej jo, jag vet att jag får äl, då jag går på kontroller samt tagit äl-test och det visar positivt. Dock händer inget ändå... har tagit tredje kuren nu så får se vad dom säger på besöket hos gyn sen.

Blir nog ivf eller dylikt för oss skulle jag tro.

Men förstår att alla kroppar är olika och reagerar olika på preparat... synd bara att pergotime gör att jag får äl men att det fortfarande inte händer ngt :(    

• Fiiaa

Hej! Jag fick veta i jan i år att jag hade pco, försökt 1 år då att bli gravid!
    I mars började jag med pergotime åt 1 kur fick ägg men släppte aldrig, sen 3 andra kurerna fick jag ta ovitrelle spruta för att få äggen att släppa! Men tog sig inte.
    Så kollade upp mannen å hans simmare va slöa och få i antalet :/ synd dom inte kollade det med en gång!! Så inte konstigt att de inte tog sig!

• Thesse86

Hej!

Jag har PCOS och har nu ätit min sista av fyra kurer av Pregotime. Dom två första gångerna fick jag ägglossning men den tredje hände ingenting. Den första gången så sa min doktor att jag hade svarat perfekt på Pregotime och släppte två fina ägg.
    Vi har blivit lovade IVF efter fyra försök, så om inget händer denna månad blir det nog IVF. Min doktor tog en massa blodprover, och min sambo fick lämna spermieprov ganska direkt när vi väl bestämt oss för att skaffa barn. Konstigt Fiiaa att inte din doktor kollade din man också :/ 

Hoppas att det blir en massa plus snart :) 

• LängtansBlåaBlomma

Jag provade tre kurer. En enkel och två dubbelkurer. Men utan resultat. Puregon ger dock mogna ägg, så jag kör det nu.

• Theresan

Jag har ätit fyra kurer, en enkel som inte gav ÄL, sedan tre dubbla. På den tredje dubbelkuren blev jag gravid, tyvärr fick jag missfall i v. 6.

Nu ska jag börja med provera och sedan en dubbelkur pergo igen. 

• Stinen10

Jag åt massa kurer av pergotime under ett års tid, enkel/dubbel/trippel utan att ett enda ägg växte till sig. Gick över på puregonsprutor och blev gravid nästan på en gång. Dottern föddes augusti -12, i vår blir det försök med nr 2Skrattande

• iller

Hejsvejs
    Jag har fått 3 kurer pergo men det enda jag fick var biverkningar Tungan ute Första kuren med puregon sprutor hjälpte dock på en gång ! Vi fick en liten grabb. Vi ska till igen nu och se om jag kan få puregon på en gång istället för en massa biverkningar... det är väl ok när man är två men att utsätta lilleman för det där känns inte ok.

Svar på tråden pco och pergotime