• Swifta

"Mensvärk" vid utebliven/orgelbunden mens

Jag har PCOS men har tills nu inte haft några större störningar i min menscykel (dock en hel del andra tråkiga symptom). Men nu på slutet har jag haft ont som liknar mensvärk fast utan mens. Ungefär som att mensen skulle komma vilken dag som helst men att den inte dyker upp.

Har när jag tidigare haft mer regelbunden mens även haft "pms" mellan mensen som jag trott varit pga ägglossning. Men egentligen har jag kanske inte så mycket ägglossning, vi brukar ju inte ha det vi PCOS-are.

Hur som helst.. kan man ha mensvärk utan att få själva mensen? Och pms eller ägglossningsbesvär utan att egentligen ha ägglossning? Eller vad är det som gör ont flera gånger i cyklerna?

Ni som kan gå långa perioder utan att ha mens, har ni inga symptom alls då under tiden?

Tacksam för era svar

• Svar på tråden "Mensvärk" vid utebliven/orgelbunden mens
  • tossan

Du är inte gravid då så att de är växt värk?

Ja har oxå mensvärk nu fast ingen mens, ej gravid, har haft såhär sen äl. har ej pcos vad ja vet iaf.

• Swifta
    tossan skrev 2013-08-16 23:42:39 följande:
    Du är inte gravid då så att de är växt värk?

Ja har oxå mensvärk nu fast ingen mens, ej gravid, har haft såhär sen äl. har ej pcos vad ja vet iaf.
    Tack för svar!

Jag har svårt att tro det då jag alltid har fått höra att jag behöver hormonhjälp för att bli gravid. (Just pga PCOS)

Våra kroppar är kanske bara tillfälligt "ur balans"
  • tossan
    Swifta skrev 2013-08-18 14:28:25 följande:
    Tack för svar!

Jag har svårt att tro det då jag alltid har fått höra att jag behöver hormonhjälp för att bli gravid. (Just pga PCOS)

Våra kroppar är kanske bara tillfälligt "ur balans"

En av mina bästa vänner fick höra att hon aldrig skulle bli mamma pga sin pcos, men nu har hon en liten på 2månader :) hon har även 2 andra sjukdomar som ställer till det.

ge inte upp hoppet! :)

Ja jag hoppas det! :) man blir ju lite knäpp!
  • Swifta
    tossan skrev 2013-08-18 14:44:24 följande:

En av mina bästa vänner fick höra att hon aldrig skulle bli mamma pga sin pcos, men nu har hon en liten på 2månader :) hon har även 2 andra sjukdomar som ställer till det.
    ge inte upp hoppet! :)

Ja jag hoppas det! :) man blir ju lite knäpp!
    Härligt att höra! Då finns det hopp!

Jag blir så nojig för sjukdomar och så när jag inte känner igen hur kroppen beter sig. Tror alltid det värsta. Men den här hormonvärlden, den kommer man nog aldrig riktigt förstå sig på!
Svar på tråden "Mensvärk" vid utebliven/orgelbunden mens