• Jumjum84

ägglossning?

Ska börja med att dra min historia i korthet. PCO, ett barn efter hjälp av fertilitetsläkare då ägglossning ej var på kartan fär min del. Jag har alltså ALDRIG ägglossning. Har provat ägglossningstester i perioder och alltid blir jag lika besviken...inte en tendens till ett andra streck.. Men sedan i onsdaga har jag haft "mensvärk". Fast inte riktigt lika starkt som jag brukar ha (när jag väl får mens ca 1 gång om året) Tre dagar nu alltså. Vi "sexade" i onsdags. Men fortfarande ingen mens. Brukar komma slm ett brev på posten annars... Idag tog jag ett ägglossningstest och det visade svagt positivt. Sen läste jag om att svaga positiva inte är positiva. Det andra strecket kom direkt och är lika brett som kontrollstrecket. Har jag haft ägglossning nu då? Förvirrad.

Ett underverk, så underbar - William 090225
  • Svar på tråden ägglossning?
  • Jumjum84

Ingen?

Ett underverk, så underbar - William 090225 <3
  • 2013

Det är omöjligt att avgöra om du har haft ägglossning, men hopp finns alltid.
    Däremot så innebär ditt svaga streck på ägglossningstestet ingenting, svaga streck kan komma när som helst under cykeln oavsett om ägglossning ska ske eller skett.

• Jumjum84

Just eftersom jag ALDRIG fått streck på något ägglossningstest så känns det ju ändå hoppfullt... o eftersom jag har ont av äggstockar eller nåt där omkring. Tog ett äl test till och det visade exakt lika starkt..

Ett underverk, så underbar - William 090225 <3
  • 2013
    Jumjum84 skrev 2013-08-16 18:43:50 följande:
    Just eftersom jag ALDRIG fått streck på något ägglossningstest så känns det ju ändå hoppfullt... o eftersom jag har ont av äggstockar eller nåt där omkring. Tog ett äl test till och det visade exakt lika starkt..
    Inte för att rain on your parade här, men så länge teststrecket inte är lika starkt som kontrollstrecket så är det inte positivt.

Det bästa är egentligen att du struntar i äl-testen eftersom de ändå inte funkar om man har pco/pco-s.
    Ha sex regelbundet eller använd dig av andra sätt att kartlägga din cykel, t.ex. tempning eller kolla ditt sekret.
Svar på tråden ägglossning?