• mammagbg85

Vem vill följas åt? 15 kilo ner ska jag detta året..

Jag är vältränad men massa fett över..
    Tränar flera dagar i veckan och hårt men äter på tok för mycket mat, snacks och godis. 

Jag måste bestämma mig och verkligen KÖRA efter det.

Vem vill med?

Jag tänker mig bra kost, träning och välmående, inga "dieter"      

• Svar på tråden Vem vill följas åt? 15 kilo ner ska jag detta året..
  • Akua

Kolla in min tråd som jag försökte starta. Ingen har ännu nappat tyvärr.
    Body for Life. Det är heller ingen diet utan ett hälsosammar liv helt enkelt. Ingen extrem träning heller...låt inte "träning 6ggr/vecka" skrämma dig då konditionspassen endast är 20min långa. Dock ska man ta ut sig och det ger resultat. Träningen börjar först i huvudet, man måste bestämma sig :)

• Lindsey Egot NO1

Jag är med i en annan tråd och de flesta där kör med Aftonbladets viktkoll och man lägger in det man äter så räknar den ut kalorierna. På tre veckor har jag gått ner 3,1 kg och ska äta ca 1559 kalorier om dagen men jag orkar oftast bara äta 1300kalorier.

• Akua
    www.familjeliv.se/Forum-24-95/m70770449.html

Inga kaloriräkningar! Inga konstigheter alls! Bara ett effektivt sätt att träna på och att äta ofta och nyttigt men varken lchf, viktväktarna,broccolimetoden,GI eller liknande...bara helt enkelt vanlig bra varierad kost. 

KOM IGEN! Häng på! Solig   
  • Mithi

Jag vill också gå ner ca 15 kilo! 

• Juno

Hallå!

Jag gick ner 12 kilon i våras, gick upp fyra av dem i sommar och tänker mig att gå ner minst 15 fram till 1 december. Följer inga spediella dieteter men använder ShapUp som har funkat kanonbra. Tränar/motionerar fyra-fem gånger i veckan och försöker äta "vanlig" bra mat. Idag blir det tex

Havregrynsgröt med sylt och mjölk
    Persika
    Kalkonrullar med keso och avokado, sallad
    Ett kokt ägg
    Kokt blomkål med ost- och skinksås
    Knäckemacka med mjukost, the

Träningen idag kommer bestå av övningskörning på MC om det nu räknas

Hur ser era träningsplaner och matdagar ut?

• Juno

Hallå! Hur går det för er?
    Tycker det går utmärkt i veckan men att helgen är svår. Har svårt att låta bli vin och öl, godis och fika. ShapUpen kommer väl att explodera SkrikandesFlört

• tjej25

får man hoppa in här?

Jag har ca 30kg övervik och har bestämt mig för att gå ner dessa på max ett år. jag har tagit kontakt med en PT och kostrådgivare jag ska börja med nästa vecka för att verkligen få en kickstart. Just nu försöker jag äta enligt GI, men ser verkligen fram emot min nya kostplan :)

Min plan är att träna ca 3-4ggr/v på gym och resten av dagarna gå på PW minst 1h/d förutom en vilodag i veckan. 

Vad tror ni??

• Sagolina

Hänger gärna med! Har c.25kg att gå ner för att komma till normalvikt och har nu bestämt mig att det verkligen är dags att ta tag i dessa kilon! Fick mitt första barn för 2månader sedan och vill få uppleva hans uppväxt och inte bli sjuk i någon överviktsrelaterad sjukdom. Fick mig verkligen en tankeställare när jag mätte blodtrycket idag och det nedre låg mellan 84 och 94, superhögt ju för 24åring!!!

Eftersom jag ammar vill jag inte gå ut för hårt, men försöker hålla mig under 2000kcal/dag (för att hålla vikten behöver jag c.2500kcal/dag) och komma igång med promenaderna och lite muskelträning här hemma.  Hoppas i alla fall på att komma ner 10kg innan 2014, får se hur det går!

• Akua
    Sagolina skrev 2013-08-23 13:17:11 följande:
    Hänger gärna med! Har c.25kg att gå ner för att komma till normalvikt och har nu bestämt mig att det verkligen är dags att ta tag i dessa kilon! Fick mitt första barn för 2månader sedan och vill få uppleva hans uppväxt och inte bli sjuk i någon överviktsrelaterad sjukdom. Fick mig verkligen en tankeställare när jag mätte blodtrycket idag och det nedre låg mellan 84 och 94, superhögt ju för 24åring!!!

Eftersom jag ammar vill jag inte gå ut för hårt, men försöker hålla mig under 2000kcal/dag (för att hålla vikten behöver jag c.2500kcal/dag) och komma igång med promenaderna och lite muskelträning här hemma.  Hoppas i alla fall på att komma ner 10kg innan 2014, får se hur det går!

Spana in min tråd!! www.familjeliv.se/Forum-24-95/m70770449.html

Skulle önska att få några med mig!! :)  
  • Akua
    Sagolina skrev 2013-08-23 13:41:26 följande:

Kollade in den, men just nu kan jag inte ställa in mig på att varje vecka hinna träna 6dagar... Kanske senare när lillen börjar sova lite mera sammanhängande på dagarna:)

Jag förstår. Men styrketräning (3ggr/vecka) kan du göra i vardagsrummet och konditionspassen (3ggr/vecka) tar bara 20 min, bara så du vet :)
Svar på tråden Vem vill följas åt? 15 kilo ner ska jag detta året..