• Anonym (Orolig mamma)

Jag nekar mitt barns pappa umgänge..

Jag nekar mitt barns pappa umgänge med hen, för han är åtalad för väldig grov misshandel på hen, väntar på rättegång. Han är dömd för ett annat barnmisshandel på över ett år. Detta visste jag inte om utan mitt barns advokat berättade det för mig. Men han har inte åkt in än. Han och hans nya fru är nu anmäld för barn misshandel på Hens småsyskon (deras barn). Jag har lagt in om enskild vårdnad för jag är rädd att det ska hända igen och för att han har ljugit och fuskat om olika saker (som jag inte vill gå in på) . Fick i dag ett brev från advokaten om att han vill ha umgänge med hen. Men hen vill inte. Och det kan jag förstå . Hen går på Bup för posttraumatisk stressyndrom och depression . Det går framåt för hen och skulle hen träffa sin pappa så skulle allt som jag och psykologen lyckas med hen vart förgäves . Jag vill att hen ska må och jag vet att hen inte mår bra över få träffa sin pappa. Va hade ni gjort.

• Svar på tråden Jag nekar mitt barns pappa umgänge..
  • yoyolo

Vad är det för skitstövlar till män ni väljer egentligen?

• Rottiss

Man ska inte förhindra umgänge, DÄREMOT ska man skydda sina barn och förhindra umgänge ifall man är rädd att barnet kan hamna i fara.

Jag tycker verkligen inte han bör träffa barnet, det förtjänar han inte. Och ditt barn förtjänar bättre än så.

• Anonym (1)

Låta dem träffas en timme eller något med en kontaktperson som kan se hur dåligt barnet mår av det?

Även om jag förstår dig HELT och hållet, kan inte dina chanser försämras av att neka umgänge?

• Anonym (Orolig mamma)

Hen vill inte träffa sin pappa, hen är livrädd säger själv att pappa aldrig kommer att sluta, hen berättade att pappan hade sagt om hen någonsin talar för någon om vad han gjort så skulle det bli värre. Och Psykologen säger att det är inte bra för hen att få träffa honom.

• Lindsey Egot NO1
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2013-08-15 18:45:22 följande:

Hen vill inte träffa sin pappa, hen är livrädd säger själv att pappa aldrig kommer att sluta, hen berättade att pappan hade sagt om hen någonsin talar för någon om vad han gjort så skulle det bli värre. Och Psykologen säger att det är inte bra för hen att få träffa honom.

Då får psykologen skriva ett utlåtande och barnet som faktiskt är ett brottsoffer ska behandlas som ett brottsoffer och inte tvingas umgås med sin förövare.
  • Mrs VW

Precis. Låt psykologen skriva ett utlåtande. Det är underlag nog. Sen är det såhär, vill han innerligt träffa barnet och barnet hade velat träffa pappan så hade du kunnat begära att socialtjänsten är med vid umgänget.

• Mrs VW

Precis. Låt psykologen skriva ett utlåtande. Det är underlag nog. Sen är det såhär, vill han innerligt träffa barnet och barnet hade velat träffa pappan så hade du kunnat begära att socialtjänsten är med vid umgänget.

Svar på tråden Jag nekar mitt barns pappa umgänge..