• MalinKantra

Glossybox

Hej! Jag har en dotter på 13 år som har pratat om att hon vill vara med i en klubb som heter glossybox.. Det är en sminkklubb som man får 5-7 smink tester typ, för 139 kr/månad och att det blir billigare desto längre man är med. Ska jag låta henne vara med? Vad tycker ni? Hon älskar smink, och har ett drömjobb om det, och hon är duktig och sminka sig osv.. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Glossybox
  • Oktoberr

Det är skitkul! Man får fylla  i en skönhetsprofil så att dom kan anpassa varorna efter ens hudtyp osv. Sedan får man en box varje månad med lite överraskningar i.  Vissa månader får man bättre grejjer än andra men i överlag är  jag nöjd. Det blir dock inte billigare efter ett tag utan det kostar 139,00 kronor varje månad, däremot kan du samla glossydots och därefter kan du få en box gratis. 

• MalinKantra

Ja, hon vill jättegärna vara med, men jag vet inte om det är anpassat för hennes ålder. Det jag menar med att det vart billigare om man är med längre var att om man beställer månadsvis kostar det 139 kr men om man beställer i 12 månader på en gång så kostar det 1299 kr och då blir det som 100 kr /månad :) men vad är det för produkter med. Jag tänkte om det bara är krämer eller nått?

• Rottiss

13 cm höga klackskor.. Sminklådor varje månad.. Din dotter verkar vilja växa upp lite för snabbt. Om jag vore du skulle jag vara lite observant.. 

• Oktoberr
    MalinKantra skrev 2013-08-15 15:03:28 följande:
    Ja, hon vill jättegärna vara med, men jag vet inte om det är anpassat för hennes ålder. Det jag menar med att det vart billigare om man är med längre var att om man beställer månadsvis kostar det 139 kr men om man beställer i 12 månader på en gång så kostar det 1299 kr och då blir det som 100 kr /månad :) men vad är det för produkter med. Jag tänkte om det bara är krämer eller nått?
    Är lite olika, schampo, håroljor, smink, krämer osv.. Man kan anpassa en del i skönhetsprofilen. Gå in på glossybox.se och kika på tidigare boxar så får du en överblick.
  • MalinKantra
    Oktoberr skrev 2013-08-15 15:18:55 följande:
    Är lite olika, schampo, håroljor, smink, krämer osv.. Man kan anpassa en del i skönhetsprofilen. Gå in på glossybox.se och kika på tidigare boxar så får du en överblick.

Okej tack så mycket! :)
  • MalinKantra
    Rottiss skrev 2013-08-15 15:04:25 följande:
    13 cm höga klackskor.. Sminklådor varje månad.. Din dotter verkar vilja växa upp lite för snabbt. Om jag vore du skulle jag vara lite observant.. 

Är det nåt fel med att en 13 åring gillar mode, smink osv.. ?
  • KatjaKaj
    Rottiss skrev 2013-08-15 15:04:25 följande:

Det är inte en sminklåda, det är en box med allt från schampoo, nagellack och handkräm. Det är väldigt sällan där är smink så som mascara, ögonskugga och liknande. Du kan absolut köpa den till en 13 åring, men som sagt gör henne beredd på att där är väldigt lite smink i den :).
  • Oktoberr
    KatjaKaj skrev 2013-08-15 15:26:36 följande:

Det är inte en sminklåda, det är en box med allt från schampoo, nagellack och handkräm. Det är väldigt sällan där är smink så som mascara, ögonskugga och liknande. Du kan absolut köpa den till en 13 åring, men som sagt gör henne beredd på att där är väldigt lite smink i den :).
    MalinKantra skrev 2013-08-15 15:25:56 följande:

Jag tror det är superkul för en 13 åring :)

• saronica

Vi gav det till våran dotter i 13 års present. Hon är jätte nöjd. Vissa saker har jag fått tex Elisabeth arden mirakel droppar.

• MalinKantra
    KatjaKaj skrev 2013-08-15 15:26:36 följande:

Jag var in på deras sida och kollade lite bad det var för produkter. Förstår nu vad det är för produkter. Är det någon frakt på detta eller kostar det 139 kr månaden? Och ingen frakt.
  • Oktoberr
    MalinKantra skrev 2013-08-15 15:32:41 följande:

Jag var in på deras sida och kollade lite bad det var för produkter. Förstår nu vad det är för produkter. Är det någon frakt på detta eller kostar det 139 kr månaden? Och ingen frakt.
    ingen frakt. Glad
  • MalinKantra
    saronica skrev 2013-08-15 15:30:04 följande:
    Vi gav det till våran dotter i 13 års present. Hon är jätte nöjd. Vissa saker har jag fått tex Elisabeth arden mirakel droppar.

Tack för tipset att ge henne det när hon fyller år eller som en belöning på något. Och om det är något konstigt som hon inte vill ha så kan hon ju ge det till mig om jag vill ha. :)
  • MalinKantra
    Oktoberr skrev 2013-08-15 15:33:44 följande:
    ingen frakt. 

Gud så bra! Visst är det märkesprodukter?:)
  • Oktoberr
    MalinKantra skrev 2013-08-15 15:35:48 följande:

Gud så bra! Visst är det märkesprodukter?:)
    Yes, både kända och okända! Ibland Glossyboxs egna märke.  Det är kul att testa saker man kanske inte skulle ha testat annars Glad
  • saronica

Jag vill ha det själv. Kollar lite avundsjukt på min dotters låda när den kommer.

• MalinKantra
    Oktoberr skrev 2013-08-15 15:29:51 följande:
    MalinKantra skrev 2013-08-15 15:25:56 följande:
    Jag tror det är superkul för en 13 åring :)

Gud vad bra! Hade tänkt ge henne det som en belöning på något eftersom hon fyller år om ca 1 år igen :)
  • MalinKantra
    Oktoberr skrev 2013-08-15 15:38:59 följande:
    Yes, både kända och okända! Ibland Glossyboxs egna märke.  Det är kul att testa saker man kanske inte skulle ha testat annars 

Ja, det är jätteroligt att testa något nytt! Då kan det duka fram mycket som man köper efteråt :)
  • MalinKantra
    saronica skrev 2013-08-15 19:43:40 följande:
    Jag vill ha det själv. Kollar lite avundsjukt på min dotters låda när den kommer.

Jag gillar också smink, kommer nog bli grön av avund på hennes låda :)
Svar på tråden Glossybox