• marymoe

Tredje barnet fixerat, två tidigare rörliga, v 38

Okej, jag börjar bli halvt nervös att bebis i magen är stor :/ Är nu i v 38 (37+5) och två olika bm samt förl.läkare slagit fast att hon är fixerad. Saken är den att mina två tidigare barn (födda 2007/2012) var rörliga ända fram till förlossningen, blev aldrig fixerade/ruckbara.. O när man läser om det så står det bara överallt att som omföderska har ju bäckenet vidgat sig,blablablaa och jagctänker att eftersom D andra två va rörliga, hur i hela friden kan trean ha fixerat sig?! Ligger mellan kurvorna normal/över på sf-måttet,men det säger ju inte mycket...kan ju ha med mängd vatten att göra, etc. Såååå, nån som själv varit med om samma sak???? Slemproppen har gått i omgångar (lossnade första gången för några veckor sen), har mycket förvärkar..annars lugna gatan :) Tacksam för svar då jag inte ska till bm förens om 2v & tänker inte ringa fl för att fråga :)

• Svar på tråden Tredje barnet fixerat, två tidigare rörliga, v 38
  • Ettantian

Nu kan ju inte jag säga hur det är för dig. Men min lilla trea kom precis. Han var också fixerad enligt både BM och läkare, flera olika gånger sa dem det! Från vecka 35. Min två tidigare barn hade precis som dina varit rörliga fram till förlossning.. Och när trean väl ville ut och jag kom in till förlossningen var han inte fixerad enligt den BM. :) konstigt!! Han var inte heller jättestor och jag låg strax under översta SF kurvan. Lycka till

• marymoe

Hmm mitt svar verkade inte vilja vara med :) Då är det ju samma lika för oss, jag tyckte bara det va så underligt när dem sa hon va fixerad o låg långt ner....som om mitt bäcken krympt haha ;) Håll tummarna att det inte är en bjässe :) O än en gång - stort grattis!!!!

• Squatinidae666

Har bebis kommit? Jag har samma omständigheter och till mig har bm sagt att det är en rejäl bebis. Var det en stor bebis som kom ut och i vilken vecka?

Svar på tråden Tredje barnet fixerat, två tidigare rörliga, v 38