• scrapparlotta

Vad äta på kvällen?

Jag vill ha tips på vad jag kan äta på kvällarna, nåt som är snabbt att laga, men ändå bra att äta om man vill gå ner i vikt. Jag har slut på ideer totalt....

• Svar på tråden Vad äta på kvällen?
  • Duckan

Menar du middag eller som ett litet mål innan läggdags.

• scrapparlotta

Inte gröt på kvällen....och keso hatar jag :)

Annars, tack för tipsen

Nja, jag menar nog som kvällsmat.....och vad jag äter på kvällen är lite beroende vad jag ätit till lunch. Ibland tar jag bara en sallad eller nån soppa. Då vill jag ha lite mer middag på kvällen. Men om jag äter en ordentlig lunch, som husmanskost, då vill jag ju bara kunna äta nåt litet på kvällen. Alltså inget som potatis och en köttbit, eller så. Hänger ni med Typ en macka, men är macka så bra egentligen?? Vad äter ni för bra bröd? 

• Cecilia Fraan

En smörgås är inte det bästa om du "inte kan sluta äta" på kvällen, för det slutar nog med att du böjar hetsäta, och en macka var god, så då tar man en till och så vidare.

En STOR sallad, fylld med romansallat, gurka, paprika i olika färger, cocktailtomater, färsk majs och toppad med lite fetaost och avocado till det en knäckemacka med lite smör.(Inge pasta eller dyl)  Det mättar men har lite kalorier.

En smörgås däremot mättar för stunden men du är lika sugen och hungrig igen efter någon timma. Plus att brödet ofta är mjukt = mer kalorier, mindre näring. Sedan ska smör, ost och/eller skinka på, vilket yttligare drar upp kalorierna och maten är behandlad.

Svar på tråden Vad äta på kvällen?