• Siri29

Nån här som trodde att det skulle gå lätt att bli gravid?

Vad trodde ni när ni började bebisverkstan? Att det skulle gå på en gång, eller var ni beredda på att det kunde ta tid?

• Svar på tråden Nån här som trodde att det skulle gå lätt att bli gravid?
  • Siri29
    cutepoison skrev 2013-08-14 09:48:50 följande:
    Jag visst att det kunde ta tid för en i min familj hade svårt att få barn men trodde ändå jag skulle vara gravid vid det här laget, 2,5 år senare. 

Tack för svar. Har ni gått igenom utredning?
  • Pandamamma79

Har aldrig haft regelbunden mens så jag har alltid misstänkt att det ska bli svårt.

Kunde varit värre dock...efter väntan, hormoner, utredning så har vi nu två barn.

• cutepoison
    Siri29 skrev 2013-08-14 09:50:23 följande:

Tack för svar. Har ni gått igenom utredning?
    Ja, det var inget "fel" på oss. Vi är ofrivilligt barnlösa och därmed för unga för ivf så vi får snällt försöka ett år till själva. :) Själv då? 
  • Siri29

Jag blev gravid superlätt för några år sedan. Eller vad säger ni om det här: Ett enda avbrutet samlag. Det enda oskyddade samlaget det året. Typ det enda oskyddade samlaget i mitt liv. What are the odds?
    Tyvärr blev det abort pga lite olika omständigheter. 

Nu, när jag verkligen vill, så tar det sig ännu inte. Så ledsamt!   

• phillipha
    cutepoison skrev 2013-08-14 10:33:51 följande:
    Ja, det var inget "fel" på oss. Vi är ofrivilligt barnlösa och därmed för unga för ivf så vi får snällt försöka ett år till själva. :) Själv då? 

Hurdå för ung? Var har du hört det? Jag har gjort flera ivf och vod första hade jag inte ens fyllt 21...
  • cutepoison
    phillipha skrev 2013-08-14 11:06:15 följande:

Hurdå för ung? Var har du hört det? Jag har gjort flera ivf och vod första hade jag inte ens fyllt 21...
    Det är olika regler för olika kommuner. I min kommun måste man ha försökt 3 år själv om det inte finns något fel. Det var gynekologen som gjorde vår utredning som sa det på sista dagen vi såg henne. Hon gav mig också papper där reglerna stod klart och tydligt. Jag kan ju bekosta själv men har tyvärr inte råd. 
  • Siri29
    cutepoison skrev 2013-08-14 11:17:36 följande:
    Det är olika regler för olika kommuner. I min kommun måste man ha försökt 3 år själv om det inte finns något fel. Det var gynekologen som gjorde vår utredning som sa det på sista dagen vi såg henne. Hon gav mig också papper där reglerna stod klart och tydligt. Jag kan ju bekosta själv men har tyvärr inte råd. 

Vad knäppt! Ingick titthålsoperation i er utredning? Har du regelbunden mens?
  • VaniljSoda

Jag trodde att de skulle vara lätt. Men har hållt på i 2 och 1/2 år utan framgång. Räknade med att de skulle ta kanske 6 mån iaf för att mensen är oregelbunden. Men inte 2 och 1/2 år :/

Svar på tråden Nån här som trodde att det skulle gå lätt att bli gravid?