• Hannaj1991

får man dricka nutrillett när man ammar

Får man dricka o äta Nutrilett när man ammar ?????????

• Svar på tråden får man dricka nutrillett när man ammar
  • svar

Vad jag vet ska man aldrig banta när man ammar och Nutrilett är ju viktminskningspreparat.

• tjej87

Det är väl inte bra att banta när man ammar har jag för mig...

Att äta det nån gång som ett snabbt mellanmål tror jag dock inte är några problem 

• Johanjo2000

Man tappar väl massor av vikt naturligt när man ammar?
    Har för mig att man rekommenderas att äta 500 gram frukt och grönt om dagen när man ammar.. Det kan du aldrig ersätta med pulver.

• Pnillan

Jag drack nutrilett i några dagar när jag ammade, min lille började kaskadspy. Ssmma hände min väninnas tjeja. Kan ju hända att ditt barn "tål" det?

• Hannaj1991

Okej undrade bara äter mycket frukt o grönsaker annars ibland mer än vanligt beror på va vi har hemma......

• Coxia

Klart man får. Men man ska inte tokbanta av den anledningen att man släpper miljögifter i mjölken som du har bundet i ditt kroppsfett. 

Pulverdieter innehåller med näringsämnen än en dålig kost. Men allt för lite kalorier för en som helammar. Och du ska veta att det är 30% rent socker i dem. 

• malzac
    Coxia skrev 2013-08-18 21:34:47 följande:
    Klart man får. Men man ska inte tokbanta av den anledningen att man släpper miljögifter i mjölken som du har bundet i ditt kroppsfett. 

Pulverdieter innehåller med näringsämnen än en dålig kost. Men allt för lite kalorier för en som helammar. Och du ska veta att det är 30% rent socker i dem. 
  • Hannaj1991

jag frågar för att jag undrar inget annat hur e det med den Nutrilett man kan äta då ??? är den bättre än den man dricker??????????????????

• tjej87

Om du äter nutrilett för att banta så tror jag inte att det är bra oavsett vilken form du äter det som, soppa eller bar eller nått annat. Problemet är ju att du släpper ut en massa gifter ur kroppen som går till bröstmjölken när du bränner mycket fett.

Sen får du väl vara uppmärksam på om ditt barn reagerar på det du äter eller ej precis som man får vara uppmärksam på om barnet tål mjölk t.ex.

Svar på tråden får man dricka nutrillett när man ammar