• Paincake

Hjälp oss hitta Vagnen med stort V.

Jag kallar mig själv en barnvagnsnörd av rang och har hyfsad koll på de flesta märkena och efter att ha haft en Emmaljunga Nitro City i dryga tre år (2,5 år till sonen och nio månader till dottern) börjar det bli dags att skaffa en ny. Problemet är att det känns som om vi har ohemula krav på vagnskrället! Finns det någon vagn som klarar av alla våra krav? Jag hittar ingen.... Ni kanske kan hjälpa till?

* Vändbar sits
    * Swivelhjul
    * Ihopfällbar i ett stycke - även om sitsen är bakåtvänd
    * Tar liten plats i bilen
    * Lättkörd och lätt att lyfta i och ur bilen
    * Lätt att fälla ryggen (inga remmar som på t ex Brio Go eller Babytravel)
    * Lättåtkomlig varukorg (pilutta dig, Nitro!)
    * Snygg... 
    * Stabil

Snälla söta rara med ett körsbär på toppen - vet ni någon vagn som uppfyller alla kriterier? 

• Svar på tråden Hjälp oss hitta Vagnen med stort V.
  • Zirup

Det var ju ett tag sen vi hade vagn men jag har för mig att babyjogger city select stämde in på allt det där...? Osäker på om den går att fälla i ett stycke med sitsen åt båda hållen dock, det gjorde aldrig vi. City selecten har ju möjligheten att bli en syskonvagn så kanske någon av dom andra vagnarna av samma märke är mer optimala.

• happy in hell

Jag är också nörd och hittade den här sulkyn för lite sedan, och tänkte att den skulle jag ha köpt om det inte var så att våra dagar med vagn börjar gå mot sitt slut  

Joie Sulky Mirus. Den har vändbart handtag så barnet kan titta framåt eller bakåt. 

• Paincake

Och efter ytterligare googling ser jag att buffalon (som rimmar på Gruffalon, heee) går att fälla med sätet bakåt. Nu vill jag klämma och känna på både babyjogger och bugaboo innan jag bestämmer mig.

Svar på tråden Hjälp oss hitta Vagnen med stort V.