• Heffaklumpen 1

Tips på hur sluta amma utan att ta hjälp av pappan?

Måste  nu sluta amma min 9 månaders pga allergi. Har läst lite här på FL, men verkar som de flesta slutar genom att pappan tar hand om barnet några nätter.
    Vi har tyvärr inte den möjligheten i våran familj. Undrar om någon har tips/egen erfarenhet av att ha slutat amma utan någon utomstående? Hur gick det? Hur lång tid tog det?
    Vi har en riktigt liten viljestark snuttepelle (gärna till och från under hela natten, särskilt tidig morgon), så det lär inte gå utan en rejäl "viljekamp".

Tar tacksamt emot erfarenheter från er andra! 

• Svar på tråden Tips på hur sluta amma utan att ta hjälp av pappan?
  • ungmamma 91

Detta undrar jag också, vi har inte heller möjligheten med att pappan tar nätterna...

• Harmagedon

Jag var tvungen att sluta amma pga av mediciner och pappan kunde inte hjälpa till just då. Så jag klädde på mig sportbh och tajt linne och bet ihop. Hade en väldigt snuttig 10 månaders då men det gick bra efter ett par nätter.

• Flickan och kråkan

Jag slutade nattamma genom att vagga istället. Äldsta satt jag och guppade med på pilatesboll. Hans lillebror ville vara i sjal. Båda var cirka 8 månader. Kommer att göra på samma sätt med trean när/om vi känner att det behövs.

Svar på tråden Tips på hur sluta amma utan att ta hjälp av pappan?