• spöke

Flicknamn med mycket X - vilket gillar du bäst?

B-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66101995.html
    D-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66117903.html
    F-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66162144.html
    G-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66295998.html
    H-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66417749.html
    J-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66519318.html
    K-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m66858902.html
    L-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67029385.html
    M-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67737307.html
    N-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m67764285.html
    P-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68608482.html
    R-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69006273.html
    S-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69136648.html
    T-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69565921.html
    V-iga flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m69649547.html

Ni som har följt trådarna i listan ovan vet vad det handlar om: 20 namn som innehåller den aktuella konsonanten (inbakad i namnet). Förhoppningsvis kan listorna inspirera dig som letar namn... eller bara roa för stunden.

Dags för X-iga namn! 
    Kommentera gärna vilka namn du gillar/ogillar.

Spöke 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-11 18:47
    Här kan du rösta på pojknamnen: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m70744517.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn med mycket X - vilket gillar du bäst?
  • fluu

Axelia är coolt! Annars har jag svårt för x-ljudet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    spöke skrev 2013-08-11 20:14:56 följande:
    Bara 33 damer som har det som tilltalsnamn... 
    Jag har föreslagit det här på fl någon gång,hoppas på en comeback för namnet,men ingen verkar hålla med :P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • isadora81

Jag röstade på Alexandra som är det enda namnet på listan som över huvud taget skulle vara tänkbart. Alla andra låter väldigt påhittade. Möjligtvis Beatrix men då skulle jag stava det Beatrice i stället.

• spöke
    isadora81 skrev 2013-08-12 16:45:06 följande:
    Jag röstade på Alexandra som är det enda namnet på listan som över huvud taget skulle vara tänkbart. Alla andra låter väldigt påhittade. Möjligtvis Beatrix men då skulle jag stava det Beatrice i stället.
    Alla namn hittades på vid nåt tillfälle. (Men jag förstår vad du menar.)
  • Rocktrollet

Jag gillar namn med x i. Jag har själv ett sådant (det finns med i listan) och det känns mycket coolare och roligare än typ Sara eller Elin.
    Man blir lättare ihågkommen och man är inte lika "anonym".

• spöke
    Rocktrollet skrev 2013-08-12 17:05:04 följande:
    Jag gillar namn med x i. Jag har själv ett sådant (det finns med i listan) och det känns mycket coolare och roligare än typ Sara eller Elin.
    Man blir lättare ihågkommen och man är inte lika "anonym".
    Man har det där lilla x-tra.
  • Apelsinkärna

Våndas. Funderar på om lillflickan ska få heta Alexia...men, det är 4 stavelser, så att ropa det bli lite långt.... A-lex-i-a! Med x:et i blir det krångligare än tex Cecilia eller Felicia. Men vackert är det. Kanske som andranamn istället....vad tycker ni?

• Rocktrollet
    Apelsinkärna skrev 2013-087 15:47:13 följande:
    Våndas. Funderar på om lillflickan ska få heta Alexia...men, det är 4 stavelser, så att ropa det bli lite långt.... A-lex-i-a! Med x:et i blir det krångligare än tex Cecilia eller Felicia. Men vackert är det. Kanske som andranamn istället....vad tycker ni?
    Nej kör hårt! Alexia är jättefint.
    Och ni kommer inte ropa A-lex-i-a med betoning på varje stavelse hela tiden utan det kommer bli Alexja.

Jag heter Alexandra och jag uttalar inte det Al-ex-an-dra utan det blir snarare som en speedad variant av det med knapp betoning på x:et. Så säger även mina föräldrar. Det är bara i seriösa sammanhang som jag bemödar mig att uttala det ordentligt.   
  • Apelsinkärna
    Rocktrollet skrev 2013-08-27 22:45:37 följande:
    Nej kör hårt! Alexia är jättefint. Och ni kommer inte ropa A-lex-i-a med betoning på varje stavelse hela tiden utan det kommer bli Alexja. Jag heter Alexandra och jag uttalar inte det Al-ex-an-dra utan det blir snarare som en speedad variant av det med knapp betoning på x:et. Så säger även mina föräldrar. Det är bara i seriösa sammanhang som jag bemödar mig att uttala det ordentligt.   

Hej! Tack, bra poäng där, att det kan bli "Alexja" som uttal.... Det går lite snabbarecatt ropa då. Våndas vidare.... Övar på andra namn också.
Svar på tråden Flicknamn med mycket X - vilket gillar du bäst?