• Svar på tråden Passar denna på ett bröllop nu till hösten?
  • Eleonor01

Inte alls min stil men den är fin å funkar absolut. Skorna hade jag nog tänkt om på

• sötare

Klänningen är jättefin men skorna passar bättre till ett par kostymbyxor anser jag 

• Betty Boop

Klänningen var jättefin! Den passar absolut! På sko-länken fick jag upp en bild på ett par kängor.... Är det rätt länk?? I så fall tycker jag inte att de passar till alls!

• Themis

Det beror på klädkoden.

Vid alla vanliga klädkoder för bröllop som frack, smoking, mörk kostym och även kostym ska klänningen nå under knäet i längd och denna är då för kort om man ska följa etiketten.

Men jag tror iofs att de flesta tycker att unga tjejer kan ha kortare klänningar på bröllop idag, modet är ju så och utbudet av fina kortkorta klänningar på nätet är enormt.

Fråga värdinnan om du är osäker. På ett bröllop med många unga gäster som avslutas med disco så hade jag absolut inte tänkt att kort klänning var fel, men om det är ett stort bröllop med hela tjocka släkten som följer traditionell klädkod så kanske man kan känna sig lite avklädd i så kort?

Här står om de olika klädkoderna:

www.vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp

Jag är allseende, åttaarmad och kan radera ditt nick med ren tankekraft, utan att ens vara moderator. Tror vissa i alla fall..
  • alexs mamma

En fin klänning men inget som jag skulle ha på ett höstbröllop. Den känns väldigt vårig eller försommaraktig med ljusa färger och mycket vitt. Jag hade hellre valt något i mörkare nyanser av lila, vinrött, orange, mossgrönt gult osv.

Stövlarna håller jag med tidigare som svarat tycker inte alls de passar till klänningen. Ska du ha den klänningen välj nättare skor...  

• Themis

Alexs mamma har rätt, man kan inte ha grova skor eller stövlar till fint om man ska följa etiketten, spelar ingen roll hur fina eller dyra de är.

Enligt Magdalena Ribbings etikettspalt  i alla fall.

Jag är allseende, åttaarmad och kan radera ditt nick med ren tankekraft, utan att ens vara moderator. Tror vissa i alla fall..
  • Lena

Går den minst till knät och klädkoden är kavaj tycker jag den passar

• Hejhoppsan

Klänningen är lite för kort för ett höstbröllop tycker jag (oavsett klädkod). Men den är fantastiskt vacker, funderar på att köpa den själv :). Men kängorna går bort, dom är alldeles för grova!

• Paulina P P

Jättesnygg! Passar perfekt

Svar på tråden Passar denna på ett bröllop nu till hösten?