• evelajnan

barnsadel på cyckel??

Mitt barn är 10 mån och fick åka i barnsadeln till farmor och farfar naturligtvis med hjälm! Svärmor höll på att svimma och tyckte att h*n är alldeles för liten för det och på hennes tid (läs 40 år sen) var det då inte rekommenderat förrän dom var minst ett och ett halvt. jag kände mig som världens sämsta mamma! Är hon för liten? När började era barn åka i barnsadeln?

A 2012
  • Svar på tråden barnsadel på cyckel??
  • Knocked up

Är de inte typ 9mån eller nått sånt? Har för mig de.. Antar att ditt barn sitter stadigt? För då är det väl ingen fara. Lite överreaktion från svärmor tycker jag. Hade du åkt utan hjälm på en typ 6 månaders hade jag nog också skällt ut dig, hahaha...

• Lena

Hon var ett år. Så länge barnet sitter själv stadigt ser jag inte problemet.

• evelajnan

#1 Ja hon sitter stadigt väger 9.3 kg. Haha det förstår jag!

påpekade för svärmor att det är typ 9 mån då fick jag svaret: ja jag tycker ändå hon är för liten . Sen viskade hon med sin man (svärfar) antar att det var nåt om det.

Både sadlar, hjälmar och cyklar var ju annorlunda för 40 år sen. Tycker att säkerheten borde vara rätt hög med tanke på regler, bestämmelser, tester m.n

A 2012
  • lilleskutto

Barnet sitter stadigt, uppfyller viktkrav, är fastspänd och har hjälm på huvudet. Vad mer kan man begära?

Svar på tråden barnsadel på cyckel??