Hur slutar man med tablettmissbruket!!?
Hej alla på familjeliv som läser detta.
Jag har under flera år missbrukat smärtstillande tabletter. Det hela började för flera år sedan då jag fick Tramadol av min mormor mot en hemsk tandvärk sedan var karusellen igång, om än sakteliga.
Jag älskade känslan jag fick av Tramadolen och började så småningom beställa egna över nätet. Mådde såå bra på dem, all min ångest och rastlöshet försvann men när de var slut började helvetet (ont i kroppen och mådde pyton) så jag beställde nya, varje gång.
Efter något år lyckades jag iallafall sluta med dem (detta är ca två år sedan nu).
Men har inte kunnat släppa smärtstillande helt trots detta. Pga värkproblematik har jag sedan dess fått Citodon utskrivet och trots att dessa ger mig sjukt illamående fortsätter jag äta dem i alldeles för hög dos.
Jag vill verkligen sluta men det känns som om livet är helt meningslöst om jag inte kan "droga" mig. Då jag är drogad städar jag och fixar hemma men annars känner jag mig livlös och orolig (hur det nu går ihop).
Min sambo stöttar mig till 100% i mitt försök att få bort allt vad piller heter ur mitt liv men han kan ju inte göra jobbet åt mig.
Har ni några ideér eller tips och tankar som kan vara till någon hjälp? Hur ska jag tänka, göra?
Min hjärna vet på ett logiskt plan att detta är ohållbart i längden och jag vill ju leva ett normalt liv! Som alla andra.
Men ibland känner jag mig helt hopplös och ger nästan upp då det känns som om jag bara faller dit igen och igen..... Känner mig som en misslyckad looser som inte klarar att sluta.....