• Mamma0211

Syskonvagn eller inte? Och tips på syskonvagnar önskas!

Kommer att få ett syskon till våran tjej när hon är 2 år och 5 månader. Har kollat runt lite smått på olika vagnar och tycker helt klart att Bugaboo ser bäst ut hittills men alldeles för dyr eftersom jag inte vet hur länge den äldsta vill åka med? Skulle ju också vilja ha en smidig vagn som är lätt att ta med i bilen, har en Volvo s80 Sedan. Har ni några bra tips och råd?

• Svar på tråden Syskonvagn eller inte? Och tips på syskonvagnar önskas!
  • EJai

Tycker hon kommer vara en stor tjej då och jag hade hellre satsat på en ståbräda

• leiasmamma

Hej! Dottern kommer vara lika gammal när syskonet kommer. Vi får barn på vintern denna gången och kommer därför skaffa syskonvagn. Kollade också in bugaboon men sen hittade jag babyjogger select tror jag den heter. Den är annorlunda ifrån bugaboon men tycker den har dom funktionerna vi vill ha ex. man kan göra den till enkelvagn, att man kan låsa hjulen så dom inte snurrar m.m :)

• Mammatilltvåprinsar

Vi har två år och tre månader mellan våra barn. Till och från förskolan, parken etc gick storebror jämt men ibland ville jag vara en hel dag i stan. Leka i parken på förmiddagen, äta lunch, shoppa och sen möta upp min man och äta middag. Då var syskonvagn ett måste, hade inte gått annars. Men vi köpte en billig på blocket och sålde den sen med endast en liten förlust då den inte hunnit bli speciellt sliten.

• Mamma0211

Tack för alla svar! Har kollat lite på Emmaljungans nya men har inte sett den i verkligheten, den kanske inte ens kommit ut än?! Vi har för tillfället en Nitro city som vi har varit nöjda med. Svårt det där hur man ska göra? Om jag ska kolla runt lite på begagnade vagnar vilka rekommendera ni då? Det värsta är min bil.. När jag åker någon stans själv på dagarna har jag den, en volvo s80 sedan, och ville jag då ha med Nitron fick jag ta i sär den och ha chassit i bagageluckan och ligg elle sittdelen i baksätet.. Ska kolla på babyjoggern och se vad det är! Kom gärna med mer tips! Jag har tills februari på mig så jag har tid att leta ;)

• JessicaochSvea

Hej. Har en liknade situation som du hade. Våran dotter kommer vara 20månader när hon blir storasyster och även vi har en volvo s80 som vi är mycket nöjda med och helst inte vill göra oss av med. Fick ni tag på någon syskonvagn som fick plats i bilen ?:) Tacksam för svar.

MVH Jessica

• stellie

Vi fick lillebror när stora var 1,5 år. Köpte en babyjogger city mini gt double. Bästa vi gjort. Nu är de 3,5 år respektive 2 år och den funkar toppen. Donkeyn tycker jag är för liten (vår dotter hade vuxit ur den för ett tag sedan). Visst går det numera med ståbräda men för länge promenader/shopping är BJ:n perfekt. Satsa på rymlighet för barnen det är mitt råd.

Svar på tråden Syskonvagn eller inte? Och tips på syskonvagnar önskas!