• Pomidor

Dagis!?

Nu är det så att jag har en dotter på lite över 4 månader och vill helst börja skolan igen i höst.
    Hon är ju så pass liten att hon kommer såklart inte få vara på dagis redan under hösten men kanske våren nästa år tänkte jag. Så tills dess hade jag tänkt studera hemifrån.
    Jag och hennes pappa bor ihop hemma hos hans pappa då vi båda är 17 år.
    Hur kan jag göra med dagis? Jag tror knappt vi har råd med det heller? Kan soc betala det även om vi bor hemma?
    All information uppskattas! :) 

• Svar på tråden Dagis!?
  • Gurkan

Förskola får barn börja först när de fyllt ett år. De allra flesta kommuner har idag maxtaxa vilket innebär 3% av föräldrarnas inkomst men Max 1260 kr. Ska du studera blir avgiften väldigt g eller ingen alls och om socialen hjälper till me det eller ej får du föga en handläggare.

• Pomidor
    Gurkan skrev 2013-08-09 15:03:47 följande:
    Förskola får barn börja först när de fyllt ett år. De allra flesta kommuner har idag maxtaxa vilket innebär 3% av föräldrarnas inkomst men Max 1260 kr. Ska du studera blir avgiften väldigt g eller ingen alls och om socialen hjälper till me det eller ej får du föga en handläggare.
    Blir det 3% av föräldrarnas inkomst ihoplagt?
  • kaffeamanda
    Pomidor skrev 2013-08-11 10:25:37 följande:
    Blir det 3% av föräldrarnas inkomst ihoplagt?

Ja, man lägger ihop båda inkomsterna
  • pempan

Jag tror inte att man behöver betala dagisavgift om man är studerande. Jag behöver iallafall inte det. Ring till din kommun och kolla.

Min son började även förskolan redan vid 11 månaders ålder eftersom jag och min sambo skulle gå klart sista året på gymnasiet. Inte den mest optimala lösningen men det gick det med! 

Svar på tråden Dagis!?