• Tuggben

Kläder för att framhäva kvinnliga former

Jag börjar inse att jag inte längre är en slimmad 14-åring utan en mamma med höfter, stor byst och tilltagen rumpa.
    Det värsta jag vet är att prova kläder eftersom dom flesta får mig att se tjock ut! Jag vet inte vad jag ska prova, jeans framhäver valkar runt midjan och skjortor är inte alls sydda efter mina former.

Jag ser en del kvinnor som kan konsten att klä sig så dom ser kvinnligt kurviga ut och sensuella. Jag vill också framhäva mina former.!
    Vad ska jag prova? Har ni några bra klädtips? 

• Svar på tråden Kläder för att framhäva kvinnliga former
  • Paulina P P

Jag vet inte annat än att du får prova mer, och testa annat än du brukar prova. Jag fick ett presentkort på en personal shopper av min man för ett tag sedan och hon tipsade mig om kläder som jag aldrig ens funderat på innan men som verkligen gör skillnad. Nu är jag iofs smal, men jag vill också hitta de kläder som framhäver mig på bästa sätt.

Jag kollar en del på Trinny och Susannas program. De har skrivit böcker också, kanske de finns på något bibliotek nära dig. Deras tes är att man inte ska dölja det man är missnöjd med utan fokusera på att framhäva det man är nöjd med och att man ser till att ha bra underkläder.

Tänker att en figursydd kavaj kan ge en fin midja samtidigt som den döljer ev mage/valkar.

• Tuggben
    Paulina P P skrev 2013-08-09 11:08:51 följande:
    Jag vet inte annat än att du får prova mer, och testa annat än du brukar prova. Jag fick ett presentkort på en personal shopper av min man för ett tag sedan och hon tipsade mig om kläder som jag aldrig ens funderat på innan men som verkligen gör skillnad. Nu är jag iofs smal, men jag vill också hitta de kläder som framhäver mig på bästa sätt.

Jag kollar en del på Trinny och Susannas program. De har skrivit böcker också, kanske de finns på något bibliotek nära dig. Deras tes är att man inte ska dölja det man är missnöjd med utan fokusera på att framhäva det man är nöjd med och att man ser till att ha bra underkläder.

Tänker att en figursydd kavaj kan ge en fin midja samtidigt som den döljer ev mage/valkar.
    Ja det är det jag inser, jag måste prova annat än det jag provar nu! 

Ska kolla Trinny och Susanna, har sett något program och vet att dom är duktiga. 
  • Paulina P P
    Tuggben skrev 2013-08-09 11:18:10 följande:
    Ja det är det jag inser, jag måste prova annat än det jag provar nu! 

Ska kolla Trinny och Susanna, har sett något program och vet att dom är duktiga. 
    I något program har de fått en tjej att se ut som om hon gått ner en hel storlek fast hon är samma som innan Skrattande
  • Lena

Beställ skjortor på tailorstore efter dina mått. Det gör stor skillnad.

• Anneli69

Nu vet jag inte hur stor du är? Men min väninna jobbar på B-chick. Hon har själv en ganska stor storlek tror hon har 48-50. Men gud vad snyggt hon klär sig. Personligen så tänker jag aldrig på att hon är lite större utan snarare på hennes ursnygga kläder. De har från st42 tror jag i deras affärer. Om du bor i närheten av en sådan affär så gå gärna in dit prata med personalen få råd och tips.

En annan sak som är jätteviktigt när man har lite större byst är att du har rätt storlek på bhn. Det får verkligen kläderna att sitta annorlunda. Om du inte redan har gjort det så gå in i en "riktig" underklädesaffär och få hjälp att prova ut en snygg bh i rätt storlek. Kostar lite mer kanske men är verkligen värt varenda öre. Lycka till.

• Tuggben
    Anneli69 skrev 2013-08-09 11:24:30 följande:
    Nu vet jag inte hur stor du är? Men min väninna jobbar på B-chick. Hon har själv en ganska stor storlek tror hon har 48-50. Men gud vad snyggt hon klär sig. Personligen så tänker jag aldrig på att hon är lite större utan snarare på hennes ursnygga kläder. De har från st42 tror jag i deras affärer. Om du bor i närheten av en sådan affär så gå gärna in dit prata med personalen få råd och tips.

En annan sak som är jätteviktigt när man har lite större byst är att du har rätt storlek på bhn. Det får verkligen kläderna att sitta annorlunda. Om du inte redan har gjort det så gå in i en "riktig" underklädesaffär och få hjälp att prova ut en snygg bh i rätt storlek. Kostar lite mer kanske men är verkligen värt varenda öre. Lycka till.
    Det är ju verkligen så med personer som kan klä sig! Dom är dösnygga oavsett storlek!

Jag har 42/Large.

BH har du helt rätt i, jag har redan hittat in i specialbutikerna för stor byst och ja det gör stor skillnad. 
  • Curlie

En ordentlig BH med bra stöd och underkläder i rätt storlek är en början. Sen bör du ha kläder som sitter åt kring midjan för att framhäva kurvorna. Antingen köper du figursydda kläder, eller markera midjan med ett skärp t ex. Lite tips

Svar på tråden Kläder för att framhäva kvinnliga former