Tycker inte om mina barns kompisar och deras familj!
For nagra manader sedan flyttade en familj in pa var gata i varat villa kvarter. Dom har, som vi, tre barn, i liknande aldrar (8,6,3). Barnen i omradet leker i varandras tradgardar och hus och ocksa ute pa gatan varje dag. Vara barn ar nu goda vanner med den har nya familjen och vill ga dit och leka varje dag. Under dom senaste manaderna har dom borjat svara och saga nya 'fula ord' som dom sager kommer fran barnen i den har familjen. Bade jag och min man har hort dom svara vid flera tillfallen. Vi vet att dom ar oroliga i skolan och ofta i konflikt med larare. Foraldrarna verkar, enligt oss, helt oansvariga och later barnen vara ute och leka sent, ater alltid godis och chips, spelar alltid tv spel/ser pa tv osv och har helt andra varderingar an vad vi har.
Vi vill inte saga nagot till vara barn men upplever detta som ett stort problem. Vi vill inte att vara barn skall leka med dom alls och tycker det ar riktigt otrevligt ner dom ar hos dom och leker men tycker ocksa det ar svart att 'forbjuda' det.
Hjalp! Har nagon nagra forslag hur vi skall hantera detta?