Innekatt borta 4 veckor kommer inte tillbaka!
Hej! Mitt namn är Karin. Jag bor i en lägenhet i Sundsvall.. för ett år sedan valde jag och mitt barn att skaffa katter. Vi köpte då två stycken en hane och en hona, hanen var en blandning av en bondkatt och en sibirisk, och honan var en blandning av en norsk- skogskatt och bondkatt. Katterna kom bra överens med varandra och blev som syskon. Eftersom vi bor i lägenhet så gick vi ut med katterna i koppel i området. Katterna tyckte om det och var nyfikna för att undersöka. När vintern kom gick vi inte ut med de så ofta p.g.a kylan.. katterna darrade för det var kyligt. När snön sedan kommit bort ville inte längre honan, Sally vara ute längre hon sprang in till porten när man gick ut. Hon var också väldigt skygg.
För ett halvår sedan träffade jag en kille i Hudiksvall som jag gillar väldigt mycket han har en hund som är en blandning av en jämthund, pudel och collie men är mycket snäll. Vi tänkte att man kanske kunde ta med katterna till Hudiksvall så dem kunde gå på gården. Han bor i ett hus ca 400 m från vägen. Det är mycket skog runt omkring. Första gången när vi var där var barnen också med. Katterna kunde gå fritt på altanen och gården utan att gå iväg. Honan var väldigt rädd av sig och gömde sig i mesta delen under soffan inomhus. Om hon gick ut då kröp hon under altanen och gömde sig. När vi sedan kom hem till lägenheten var hon hur sällskapssjuk och go som helst!
Nästa gång vi åkte dit tog vi också med katterna. Då var barnen inte med. Vi hade altanen uppe och allt var som förra gången. När jag skulle gå och titta till katterna så såg jag Sally vara på en sten vid skogen ca 30meter från huset och lekte med någon insekt. Jag tog på mig skorna och skulle gå till henne men då var borta. Jag och min kille letade överallt! Vi letade hela helgen hela tiden, vi lyste
med ficklampa på kvällen och gjorde allt tänkbart vi kunde komma på. Vi hittade andra katter men ingen var Sally..
Min dotter var mycket ledsen och besviken. Det var hennes katt och hon var helt förstörd. Till veckan som kom så åkte hon ner till Hudiksvall för att leta. Hon letade och kollade på alla tänkbara ställen men med inga resultat.
Vi har använt oss av allt vi kan tänka på. Vi har läst forum och på webbsajter. Vi har lånat en kattfälla och en värmekamera. Vi har ringt till Kattsamariten och polisen och anmält henne försvunnen. Nu har vi lånat en annan kattfälla men ingen har kommit dit. Vi har satt upp lappar i området. Vi har varit ute med hunden och katten och letat.
Grannarna tror dem har sett henne men hon sprang iväg. Min tror också att han såg henne men sedan försvann hon.
Vi är väldigt oroliga för hon är ju en innekatt som har försvunnit på ett ställe där hon inte bor.
Imorgon är det 4 veckor sedan hon försvann.
Alla tips om vad man kan göra UPPSKATTAS ENORMT! Vi saknar våran älskade Sally och alla tips och förslag betyder mycket för våran familj.
Hjälp oss..
En bild på Sally