• Kwan

Hur dela ni betala för hushåll ?

Hej! Jag är gift och har två små barn. Jag jobbar heltid. Jag kommer från annat och gifta med svensk man. Varje månad sätt pengar i hushåll kostar ca 12000. Och det lika mycket för min man. Många kvinnor som kommer från mitt land hjälper till hemma bara 3-4 tusen varje månad och resten tar manen ansvar. Hur fungerar i ers familjen? Dela ni lika eller mannen som sköta allt räkningen? När jag prata med andra så känner jag att jag är dumm att inte spara pengs till mig själv.

• Svar på tråden Hur dela ni betala för hushåll ?
  • Plainsongs

Vi delar lika på allt. Numera har vi lika stor inkomst båda två, men tidigare har det varit annorlunda har vi fortfarande delat lika och bidragit med vad vi kunnat. Vi har å andra sidan alltid haft på koll på vad den andra får in och har för utgifter också.

• Masken84

Vi är inte gifta och jag är arbetslös men nu är jag föräldraledig. Men innan det så jobbade jag med. Då delade vi på hyra och räkningar. Min kille tjänar mer än dubbelt som mig så vi delade så att han betalade 2/3 av summan. Men nu när jag är Föräldraledig så betalar jag det jag kan pluss att vi sparar både gemensamt och var och en för sig.

Svar på tråden Hur dela ni betala för hushåll ?