tidigare läkare misstänkte pco, men nu vill de inte hjälpa.
Jag har haft en del problem med cystor på äggledarna eller äggstockarna, när jag va inne sist sa gyn doktorn att hon såg via VUL att jag hade en tendens till PCO, men att jag skulle kontaka annan läkare för att kolla upp det riktigt, jag har haft väldigt mycket senaste tiden så jag har inte tagit tag i det pga flytt, renovering nytt jobb osv.
Nu vill jag och min sambo skaffa barn, ( visserligen bara varit tillsammans i snart 6 månader) så ploppade det upp i huvudet att jag kanske borde gå och kolla upp det här på riktigt, så vi inte "kämpar" i onödan. Och för att jag bara så väldigt gärna vill veta, kunna släppa den tanken om fallet inte är så, eller få hjälp?..
Så jag va på Vårdcentralen idag och förklarade allting , men hon säger att man måste ha varit tillsammans i 1 år innan man kan få en remiss till gyn, men jag förklarade att jag läst här på familjeliv någonstans för ett tag sedan att det va någon som misstänkte PCO och hon fick kolla upp det trots att de inte varit tillsammans i ett år för att OM nu PCO fanns där så "fanns ju redan problemet" och då kunde man få hjälp med en gång.. Och eftersom att en läkare redan innan har sagt att det finns en risk, så är det väl klart att jag vill kolla upp det?, annars hade jag aldrig haft funderingar på att jag faktiskt kan ha PCO.
Är det någon som har varit med om samma sak?. Lyckats få hjälpt trots att man inte varit tillsammans så länge ?.
Men min mens cykel är regelbunden, 29 dagar och mens 5 dagar med rikliga blödningar. Jag har aldrig kännt av ÄL och har testat ÄL stickor men aldrig fått "fullt" utslag och jag har även inskaffat donnatest men heller aldrig sett att jag har ÄL där heller. Jag har länge försökt tyda mitt sekret men jag har mycket flytningar och jag har jätte svårt att se skillnad. Jag vet inte om man kan ha mens fast utan ÄL ?..
VÄLDIGT tacksam för svar eller om någon kan ge mig nått råd , eller känner igen detta?.