• Pezta26

Blödning efter första mensen efter förlossningen?

Hej! Jag födde min son för 3 månader sedan och fick min mens för 2 veckor sedan tydligen (enligt barnmorskan) men nu 2 veckor efter så har det börjat komma en brunaktig blödning, ingen kraftig alls. Med lite små klumpar i. Kan detta bara vara en vanlig rubbning eller kanske har rester från moderkakan kvar? Avslaget upphörde för en månad sen helt dessutom. Någon som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Blödning efter första mensen efter förlossningen?
  • Fridiz86

jag tror inte det är från mens eller att du ens haft din mens än, tror det är lite små blödningar efter förlossningen. jag fick min dotter för 4månader sen och har ännu inte fått nån mens. 

• Nyfiken gul

ägglossningsblödning? 

sen kan kroppen vara lite mysko efter en förlossning, det är sällan en mens kommer igång regelbundet igen från första gången.  Oftast kan det vara lite hit o dit med mellanblödningar, oregelbundenhet osv.  Vissa får hela sin menscykel rubbad helt å hållet.

Det tar några månader innan man ser hur ens mens verkar bli och framförallt första o andra mens efter förlossning brukar vara ganska knäpp.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Blödning efter första mensen efter förlossningen?