• Anonym (Nervös)

Rädd för att testa :(

Jag och min sambo har försökt få barn länge nu.. Vi är rätt unga men det går inte bra. Min mens den är oregelbunden och kommer rätt tätt.
    Den här månaden fick jag ont och blödde (som spottings) på dag 17, men sedan var det ingenting mer..
    Har googlat sönder mig snart och hittar massa info om nidblödning, men jag vågar inte tro att det var det.
    Nu sitter jag här, lite ont i bröst och svag mensvärk som har hållt på i 8-9 dagar. Jag är på BIM+10 (om inte spottingen var mens dvs)

MEN! Jag vågar inte testa mig!! Aldrig varit rädd förut att göra det men nu går det inte! Börjar nästan gråta av bara tanken för jag är så nervös. Vill inte bli besviken, inte igen.. inte IGEN.

Vet inte vad jag vill med detta inlägg egentligen, bara få skriva av mig min rädsla tror jag. Det ligger ett test i badrummet men det vill jag bara slänga ut från balkongen så jag slipper tänka på det.

Är det normalt att vars såhär nervös/rädd för en liten kisspinne? :(

• Svar på tråden Rädd för att testa :(
  • Anonym (en nervös till)

Jag känner igen mig! Jag sitter också här med någon slags mensvärk, brännande bröst och flera dagar efter BIM. Men vågar inte heller testa. Jag tror egentligen inte att jag är gravid, men önskar väldigt mycket.

Det jobbiga med testerna är ju lite att det är allt eller inget. Är jag inte gravid så måste jag ha fått väldigt oregelbunden mens och ontet kan ju inte vara särskilt positivt. Så är det inget plus på stickan skulle det innebära mycket sämre chanser att få plus vid senare tillfälle.

Så jag har också undvikit att testa, tänker på att göra det precis hela tiden men kommer inte mig för. Vill inte heller bli besviken IGEN.

Samtidigt så vet jag ju att besvikelsen kommer förr eller senare ändå om man inte är gravid...

Ser att din tråd är skriven för snart två veckor sedan. Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Rädd för att testa :(