• Anonym (Tidigt tecken?)

Stickningar i tjejmagen - tidigt tecken?

Jag är på bim-9 imon. Kan det vara möjligt att känna symptom redan nu? Jag har haft som stickningar i tjejmagen lite senaste dagarna men mycket idag. Riktigt stickande och i bland riktigt ont. Övrigt är jag bara väldigt trött. Och lite känsliga bröstvårtor. Någon annan som haft stickningar som varit gravid? Tack !

• Svar på tråden Stickningar i tjejmagen - tidigt tecken?

Räknade visst fel. Är nog bim-10 imon.

• LovelyDi

Jag hade det, har varit gravid två gånger och båda gångerna hade jag särskilt tydliga stick dag 12 efter äl... Håller tummarna

• EllisBell

finns inget som heter tjejmage

Åh då får vi hålla tummarna! Vilken dag plussade du på LovelyDi? Tjejmage finns de väl inte direkt. Jag själv och endel andra har jag sett brukar kalla det så. Smärta eller stickningar i livmodertrakten och runt äggledare/äggstockar och så. Brukar kalla de tjejmagen.

Haha. Virre potta jag är! Räknade fel igen. Är bim-9 idag :P evig väntan!

• LovelyDi

Jag plussade vääääldigt svagt på bim-3 vågade inte tro på det och tog såååå många tester efter varandra. Haha...Först när jag testade positivt med cb digital litade jag på de svaga strecken.

Och varför haka upp sig på ordet tjejmage, jag fattade att du menade livmodertrakten

• Anonym (prf)
    GrodanHopp skrev 2013-08-03 04:51:08 följande:
    Vad är en tjejmage? Måste missat den biten på biologi lektionen.

EllisBell skrev 2013-08-03 08:23:21 följande:
    finns inget som heter tjejmage

Tjejmage, löjligt ord.
  • Anonym (tror inte på det)

Ett befruktat ägg planterar in i livmodern TIDIGAST dag 6 efter befruktning, dvs i en vanlig menscykel på dag 20, dvs BIM -8.

BIM-9 är med andra ord orimligt tidigt för att känna symtom, skulle tro att det mest är önsketänkande, även om en del säger att det haft symtom så tidigt och sen visat sig vara gravida (man kan ju undra hur många som haft samma symtom och sen INTE varit gravida...)

Jag har haft typiska graviditetssymtom massa gånger, men sen inte varit gravid. De två gånger jag faktiskt var gravid (en gång IVF och en gång naturligt) misstänkte jag ingenting...

Förlåt för mitt ordval... Var väl inte riktigt de min tråd fokuserade på. Vaknade idag av extrem! Smärta o nedre delen av magen. Alltså verkligen verkligen super ont. Som kramp aktigt. Inte alls som vanlig mensvärk. Fruktansvärt. Har inte släppt än. Håller fortfarande i sig. Gör så ont så jag mår illa av de. Bim-8 idag. Jag vet inte exakt vilken dag jag hade äl på. Men kan varit på dag 12-13. Vet att de där med att ägget tar tid på sig. Känns bara väldigt märkligt i kroppen. Smått yr har jag blivit. Extremt trött. Stickande o ont. Lite illamående och pirriga känsliga bröstvårtor. Har aldrig känt såhär. O jag har varit skengravid många gånger. Hoppas detta verkligen är på riktigt denna gången :):)

Svar på tråden Stickningar i tjejmagen - tidigt tecken?