• Annono

Sambon vill använda trettio år gammal barncykelsadel - hjälp!?!?

Mina svärföräldrar och min sambo vill använda en cykelbarnsadel som sannolikt har minst 30 år på nacken. Den är i orange formgjuten plast, som liksom "smulat" sig över hela ytan. Inga synliga sprickor dock. Dessutom saknar den själva fästanordningen, men den tänkte min svärmor fixa med en ståltråd (hon har varit i en affär och kollat hur de brukar se ut, säger hon). För mig är detta rena vansinnet och total skräck! Har läst vad de skriver på NTF samt sagt till min sambo att plast åldras - han är dessutom ingenjör och borde väl veta! Men - de framhåller att jag är löjlig och att man kan kontrollera att stolen är säker genom att böja den lite hit och dit. Om några veckor så ska min sambo och son ensamma åka på besök hos svärföräldrarna, där cykelsadeln befinner sig.... Jag känner mig oerhört rädd för att de då kommer att strunta i vad jag tycker... vad kan jag göra?!?

• Svar på tråden Sambon vill använda trettio år gammal barncykelsadel - hjälp!?!?
  • Lena

Jag tycker du ska lägga den ner och hoppa på den. Gammal är en sak, sele av ståltråd är ju helgalet. Varför inte skicka med en ny?

• Loriyana

Jag är ingen hönsmamma direkt, men att fästa sadeln med ståltråd låter lite sisådär. Jag hade nog köpt en ny.

• Ellie

Du kan väl köpa en ny istället och skicka med honom den?
    Annars är det nog svårt att få honom att ändra sig, eftersom du tagit upp alla argument redan.

• Annelie 76

Om du vågar så ha sönder den. Hammare, spade eller bil borde göra tricket. Går den inte längre att använda så måste de köpa en ny... Vilket är värst för dig, att de blir arga och sura (och kanske tycker du är heltokig) eller att du får oroa dig hela tiden de är där?

Svar på tråden Sambon vill använda trettio år gammal barncykelsadel - hjälp!?!?