• Maddi

Nan pro 2

Jag frågade om nan pro 2 för inte så länge sen, men då hade jag inte köpt något paket ännu.

Nu till nästa fråga om Nan pro 2, det står rekommenderat 3-4 gånger på paketet. Men nu är det så att min kille äter lite olika på natten, så ersättningen när jag går över till 2 an kommer att bli 4-5 gånger.
    Kan man ge Nan pro 2 4-5 gånger om dagen när det står 3-4? För han kommer att äta gröt på kvällen och vanlig mat till lunch.

Eller ska jag rent av fortsätta med nan pro 1 tills jag ökat på en portion? För jag fattade det som att vi skulle gå över till 2 an när barnet äter annan mat två gånger om dagen. Jag kanske rent av ska öka på en portion gröt? Så gröt två gånger om dagen och sen en lunch resten nan pro 2?
    Är i behov av råd:)

• Svar på tråden Nan pro 2
  • Maddi

Okej. Tänkte mer eftersom det är ett tillskott och inte tänkt användas som nan pro 1 som är ett kompliment för bröstmjölk.

• Carolines Secrets

Jag har frågat dem om det och det är en lag som säger att allt till barn över 6 mån inte får kallas ersättning. Därför det står tillskottsnäring men det ersätter ett helt mål!

• Maddi

A

Carolines Secrets skrev 2013-08-02 18:28:39 följande:
    Jag har frågat dem om det och det är en lag som säger att allt till barn över 6 mån inte får kallas ersättning. Därför det står tillskottsnäring men det ersätter ett helt mål!

Jaha, en fånig regel som strular till allt så de går att missuppfattas:) men tack!
Svar på tråden Nan pro 2