• CMW

Svärmor pussar vår dotter på rumpan!

Ja, som rubriken lyder: Svärmor tycker om att pussa vår 7 månaders dotter på rumpan, och då snackar vi inte på en av skinkorna utan "mitt på" så att säga. Det rör sig dessutom inte om en snabb puss utan hon håller på en stund. Det hände för första gången igår (hon bor i en annan stad och träffar inte vår dotter så ofta) och jag blev så förvånad att jag inte kom mig för att säga någonting. Jag tycker dock att det känns väldigt olustigt, hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Svärmor pussar vår dotter på rumpan!
  • Snultan

Har din svärmor någorlunda vett så är de nog ingen fara alls. Men jag förstår att du reagerar, låter onekligen konstigt!

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Loriyana

Småbarnsrumpor är det finaste som finns! Klart man inte kan motstå att pussa dem :) Min dotters mormor och farmor har båda pussat mycket och väl på min dotters rumpa. Jag med erkänner jag.

Fast nu är hon för gammal för sånt. 

• CMW

Jag håller med om att det inte är farligt på något sätt, tycker bara att det känns väldigt märkligt.

• The Fugly

Jag hade nog inte reagerat på en puss på skinkan men en längre puss på skåran hade nog fått mig att höja ett ögonbryn.

• Fridayyy

Säg; Oj, hon som bajsade nyss...och jag som inte hann tvätta ordentligt.

• Serahjay

Ja. Pussar på skinkan kan man ju inte motstå. Men mitt i och länge? Låter lite nasty.Säg till henne nästa gång. Du ska ju inte känna obehag när andra är med ditt barn.

• CMW
    Serahjay skrev 2013-08-01 09:08:12 följande:
    Ja. Pussar på skinkan kan man ju inte motstå. Men mitt i och länge? Låter lite nasty.Säg till henne nästa gång. Du ska ju inte känna obehag när andra är med ditt barn.

Ja precis, en snabb puss på skinkan hade jag nog inte ens reflekterat över, men nu var det ett långt pusskalas mitt i alltihop. Min dotter satt på golvet framåtlutat och svärmor drog ner blöjan för att "komma åt" ordentligt!
  • Sandrine

hm.. låter lite knäppt.. ja förstår bara inte riktigt vad du menar med "rakt på" hehe :)

• Wittra

Låter riktigt äckligt...låter som du beskriver nästintill hångelstund med rumphålet. Yuack....

• Gizmo

Låter misstänksamt. Men det är ett mycket känsligt ämne att ta upp! Kan du prata med din man om detta och så får han prata med sin mamma?

• LillaVanilla

Vilken konstig svärmor. Låg hon på alla fyra för att komma ner i golvhöjd där dottern satt? En sak att pussa rumpan (och inte skåran lääänge) när man byter blöja, men sådär spontant på golvet verkar knepigt...

• Fridayyy

Ja, det är ju lite så att det kanske accepteras om det är en tant som gör det men tänk om det hade varit en man...och att dra ner blöjan för att göra det?? Lite väl egoistiskt av tanten tycker jag.

• CMW
    LillaVanilla skrev 2013-08-01 11:24:22 följande:
    Vilken konstig svärmor. Låg hon på alla fyra för att komma ner i golvhöjd där dottern satt? En sak att pussa rumpan (och inte skåran lääänge) när man byter blöja, men sådär spontant på golvet verkar knepigt...

Ja hon satt typ på knä och sen böjde hon sig ner och nästan la huvudet på golvet för att komma i rätt höjd. Hon har alltid varit lite knepig, tex berättar att hon inte trodde på blöjor på natten när min man var liten, han fick kissa och bajsa direkt i sängen där han låg. Jag kommer nog prata med henne om det om det händer igen.
    Gizmo skrev 2013-08-01 10:30:23 följande:
    Låter misstänksamt. Men det är ett mycket känsligt ämne att ta upp! Kan du prata med din man om detta och så får han prata med sin mamma?

Jag pratade med min man om det efteråt, han tyckte också att det är lite märkligt men säger att i deras kultur (de är inte från Sverige) så är det mer okej att pussa bebisar lite här och där.
  • Alby

Jag tycker att det låter äckligt. Min svärmor kommer också från en annan kultur, och visserligen har hon aldrig gått så långt men hon ville ta hål i öronen på min bebis.(?) Det är ditt barn och du bestämmer, jag får säga till min svärmor ibland och det brukar gå rätt bra.

Svar på tråden Svärmor pussar vår dotter på rumpan!